استاندار: معلولان بوشهر در اولویت واگذاری مسکن هستند
استاندار: معلولان بوشهر در اولویت واگذاری مسکن هستند

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: خانواده های تحت پوشش بهزیستی این استان و به خصوص معلولان در کنار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در اولویت واگذاری زمین و احداث مسکن هستند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در نشست با روشندلان استان بوشهر با گرامیداشت روز عصای سفید اظهار کرد: علاوه بر ساخت، تحویل مسکن و واگذاری زمین مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، به دنبال رفع مشکل اشتغال معلولان تحت حمایت بهزیستی نیز هستیم.

وی افزود: موضوع اشتغال معلولان را از طریق استفاده از سهمیه قانونی استخدامی در دستگاه ‌های اجرایی و همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ دنبال می کنیم.

استاندار بوشهر تصرح کرد: با توجه به هوش بالایی که خداوند در ضمیر روشندلان قرار داده می توان از ظرفیت های آنها در حوزه اشتغال نیز استفاده بهینه شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: امروز در کنار شما قرار گرفته ام تا مطالبات و درخواست های شما را بدون واسطه بشنوم و برای اجرای آن متناسب با ظرفیت های موجود اقدام کنم.

وی یادآور شد: بر اساس آماری که سازمان بهزیستی استان بوشهر اعلام کرده سه هزار و ۴۸۰ روشندل در استان بوشهر زندگی می‌کنند که موضوع ازدواج، اشتغال، مسکن، شهریه دانشگاه، پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، واگذاری جهیزیه و مناسب سازی فضاهای شهری برای دسترسی به امکانات بایستی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: موضوع قانون جامع حمایت از معلولان را در استان دنبال می کنیم تا در صورتی که نقصی در اجرای آن وجود دارد، برطرف شود.

در این‌ نشست استاندار بوشهر با اهدا جوایزی از چهار زوج روشندل تقدیر به عمل آورد.

  • منبع خبر : ایرنا