۷۳۶هکتار جنگل حرا در سواحل استان وجود دارد
۷۳۶هکتار جنگل حرا در سواحل استان وجود دارد

ندای استان:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت:۷۳۶ هکتار جنگل حرا در نوار ساحلی این استان قرار دارد که ۴۳۳ هکتار طبیعی و ۲۹۳ هکتار دست کاشت است

به گزارش ندای استان،عبدالحسین گرشاسبی روز شنبه با اشاره به اینکه نهال حرا گیاه بومی و قابل توسعه در سواحل استان بوشهر است اظهار کرد: برای کشت نهال حرا ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی این استان بوشهر شناسایی شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی ۵ تن بذر نهال حرا در جنگل‌های مستقر در نوار ساحلی استان بوشهر تهیه و نسبت به تولید نهال حرا در نهالستان‌های استان اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآورشد: در راستای کاشت مردمی یک میلیون درخت به سبب طبیعت گرم و خشک این استان بهترین گزینه استفاده از اراضی ساحلی و کاشت نهال حرا است.

گرشاسبی افزود: درخت حرا پس از کاشت در اراضی ساحلی و دارای جزر و مد دریا نیاز به مراقبت ندارد و می‌تواند با استفاده از آب شور دریا مراحل رشد و سازگاری خود را سپری کند.

وی بیان کرد: توسعه و گسترش درخت حرا و جنگل در سواحل نقش مهمی در زیستگاه آبزیان و افزایش صید دارد و در معیشت مردم محلی تاثیرگذار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، نهال حرا را از گونه‌های درختان دریایی شناور در سواحل خلیج فارس برای زیستگاه آبزیان و پرندگان دانست و افزود: جنگل حرا نقش مهمی در حفظ محیط زیست دریایی دارد.

گرشاسبی گفت: پارک ملی دریایی نایبند، دیر – نخیلو و خور بردستان در جنوب مرکز استان بوشهر دارای بیشترین تراکم جنگل‌های حرا در استان است .

وی یادآورشد: با شناسایی مناطق مستعد برای توسعه و گسترش رویشگاه حرا و توسعه جنگل‌های مانگرو عملیات کاشت درخت حرا در قالب طرح مردمی کاشت درخت در دستور کار قرار گرفته است.