توزیع برنج و شکر با قیمت تنظیم بازار در استان
توزیع برنج و شکر با قیمت تنظیم بازار در استان

ندای استان:استاندار بوشهر از افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار افتتاح می‌شود.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های مسئولان در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی اظهار داشت: نتیجه این تلاش‌ها از سوی دستگاه‌های متولی در استان بوشهر و شهرستان‌های ده‌گانه اثر خوب و مثبتی در جامعه داشته است.

وی بوشهر را استان گردشگرپذیر دانست و بیان کرد: سالانه بین ۸ تا ۱۰ میلیون مسافر و گردشگر وارد استان بوشهر می‌شود ولی بعد از مرکز کشور، استان بوشهر کمترین نرخ تورم دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در مهار نرخ تورم در کشور رتبه نخست دارد گفت: استان بوشهر از کمترین نرخ تورم برخوردار و این حاصل زحمات و خدمات مسئولان و دست‌اندرکاران استان و به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و تحت تأثیر کالاهای وارداتی از جمله ته لنجی است.

محمدی‌زاده با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار استان بوشهر تصریح کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار جلسات قبل که تصمیمات اساسی و بنیادین است شامل تأمین و توزیع کالاهای اساس اجرایی شود.

وی با تأکید بر تداوم نظارت بر بازار و قیمت کالاها و خدمات اضافه کرد: برخورد با متخلفان اقتصادی و بازار همچنان در دستور کار قرار بگیرد و بدون اغماض و گذشت باید با متخلفان و سودجویان اقتصادی برخورد قاطع شود.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی نمایشگاه پاییزه خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در مرکز استان و شهرستان‌های ده‌گانه با رویکرد عرضه کفش، کیف، پوشاک، نوشت‌افزار و البسه با قیمت مناسب در انتهای شهریورماه راه‌اندازی شود.

محمدی‌زاده توجه به توسعه روزبازارها در شهرهای مختلف استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این روزبازارها که در قیمت کالاها و تنظیم بازار موثر است در شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاهای بزرگ استان بوشهر ایجاد شود.

وی توسعه استارتاپ‌ها و خریدهای الکترونیکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراکز خرید الکترونیکی در همه شهرستان‌های استان بوشهر که در تنظیم بازار و قیمت کالاها اثربخش است با اولویت صدور مجوز به جوانان متقاضی اشتغال، راه‌اندازی و فعال شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی اقدام مهم دولت است افزود: در این برنامه، کالا به‌صورت مستقیم با قیمت تعیین شده به دست مصرف‌کننده می‌رسد و هر چه اقشار آسیب‌پذیر از این طریق خرید انجام دهند سطح معیشت آنان بهتر می‌شود.

محمدی‌زاده از توزیع برنج و شکر با قیمت تنظیم بازار در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در شهرستان‌های استان بوشهر برنج و شکر با قیمت تعیین شده از هفته آینده توزیع می‌شود و توزیع برنج وارداتی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان بوشهر هم در همه نقاط استان آغاز می‌شود.

وی از تأمین گوشت قرمز گرم در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: گوشت قرمز گرم از سیستان و بلوچستان وارد استان بوشهر شده که با قیمت مناسب توزیع می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های مختلف در هفته دولت تصریح کرد: در هفته دولت طرح‌های عمرانی و اقتصادی در نقاط مختلف استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: علاوه بر این، طرح‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار در استان بوشهر افتتاح می‌شود.