موافقت وزیر کار با درخواست استاندار بوشهر
موافقت وزیر کار با درخواست استاندار بوشهر

ندای استان:به دنبال درخواست استاندار بوشهر پیرامون انتصاب مدیران کار مناطق آزاد ، تجاری و اقتصادی این استان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نامبرده با این درخواست موافقت کرده است.

به گزارش ندای استان،عباس مطاف روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که حدود یک‌صد هزار نفر از نیروی کار در جنوب استان بوشهر به نوعی از طریق اداره کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شرکت‌های مستقر هدایت می‌شوند، ضرورت هماهنگی با مدیریت ارشد استان برای انتصاب مدیر کار و واحد خدمات اشتغال این منطقه احساس می‌شد.

وی افزود: هر چند مجموعه مدیریتی فعلی کار و واحد اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گام‌های مهمی برای بومی‌گزینه نیازهای صنعت به تخصص‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف برداشته، اما کافی نیست و نتوانسته به مصوبه ۵۰ درصدی حضور نیروهای استان بوشهر در این تاسیسات نفت و گاز بیانجامد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر تصریح کرد: وجود سه منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری در این استان، طرفیت مناسبی را برای اشتغال نیروهای بومی ایجاد کرده است.

مطاف ادامه داد: با توجه به ماده پنج مقررات اشتغال نیروی انسانی مصوب سال ۱۳۷۲ که وزارت کار و امور اجتماعی را مکلف می کند با هماهنگی سازمان هر منطقه واحد کار و خدمات اشتغال ایجاد کند و همچنین تبصره یک ذیل این ماده که مدیر واحد کار و اشتغال با پیشنهاد سازمان هر منطقه با حکم وزیر کار منصوب شود، استاندار بوشهر طی نامه ای رسمی خواستار هماهنگی وزارت کار با مدیریت ارشد این استان برای انتصاب این مدیریت شده است.

وی ادامه داد: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ نظر استاندار بوشهر برای انتصاب مدیران کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی الزامی شده و من بعد بدون استعلام و نظر استاندار این نوع انتصاب‌ها انجام نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر یادآور شد: در مکاتبه دیگری توسط استاندار بوشهر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل واحدهای صنعتی وابسته به آن وزارخانه با اولویت انتصاب نیروهای متخصص بومی و واجد شرایط توسط مدیریت ارشد این استان درخواست شده بود که این موضوع نیز توسط وزیر مورد موافقت قرار گرفته است.

مطاف گفت: با توجه به این که تاکنون مرسوم نبوده که چنین دستوراتی از طرف وزرا به استان‌ها تفویض شود، این رویه که برای اولین بار در حوزه مدیریتی بوشهر اتفاق افتاده، می تواند در زمینه ارتقا میزان اشتغال بومی‌ها در حوزه صنعت و تولیدی‌ها، اثر مهمی بر جای گذاشته و برای آینده نیز نهادینه شود.