ثبت۹۲۹ تخلف صنفی در استان بوشهر
ثبت۹۲۹ تخلف صنفی در استان بوشهر

ندای استان: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال جاری بیش از ۱۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان بوشهر انجام شده که ۹۲۹ مورد منجر به ثبت تخلف شده است.

به گزارش ندای استان،مهدی صفوی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون از ۱۰ هزار و ۴۷۱ بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات در فروشگاه‌های مواد غذایی، منسوجات، پوشاک، کیف، کفش، لوازم یدکی خودرو، مصالح ساختمانی و غیره در سراسر استان صورت گرفته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مجموع بازرسی‌های انجام شده در سطح استان، ۹۲۹ مورد آن به عنوان متخلف و مابقی غیر متخلف بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی بازرسی و نظارت در سطح بازار عنوان کرد: تعداد گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، فرماندهی اماکن عمومی، امنیت اقتصادی فراجا، بسیج اصناف و غیره، هزار و ۸۳۳ مورد بوده است.

صفوی اضافه کرد: همچنین ۳۴۸ مورد آن متخلف و مابقی غیر متخلف و همچنین تعداد هزار و ۴۷۷ طرح نظارتی شامل عید نوروز، ماه رمضان، مبارزه با قاچاق کالا و غیره در سراسر استان صورت گرفته که تعداد ۲۲۲ مورد متخلف مشخص و اقدام قانونی لازم صورت گرفته است.

وی گفت: در راستای دستورالعمل اجرایی ساماندهی املاک و مستغلات کشور، از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۶۴۱ بازرسی از واحدهای صنفی مشاورین املاک در سراسر استان صورت گرفته که ۲۲۹ مورد آن به عنوان متخلف منجر به تشکیل پرونده به ارزش ۱۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۶۴ مورد شکایات مردمی در حوزه اصناف مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است که ۱۶۳ مورد آن به عنوان متخلف شناسایی و منجر به تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات اقتصادی در حوزه صمت مراتب را از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی، پیگیری و رسیدگی لازم اقدام شود.