ساخت پنج هزار واحد مسکونی در روستاهای بوشهر
ساخت پنج هزار واحد مسکونی در روستاهای بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: در یکسال گذشته برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان قرارداد منعقد شده است.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر روز پنجشنبه در جلسه شورای تامین مسکن این استان اظهار کرد: ساخت پنج هزار مسکن روستایی تا سال آینده در این استان تکمیل و تحویل می‌شود.

وی افزود: در ایام دهه امامت و ولایت یکهزار قطعه زمین هر کدام به مساحت ۲۰۰ متر مربع به خانواده‌های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرها و روستاهای این استان واگذار شد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: تا پایان تیرماه عملیات اجرایی ساخت یکهزارو ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرهای استان بوشهر آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه واگذاری زمین خود مالکی برای ساخت مسکن یکی دیگر از برنامه های استان است، عنوان کرد: این مهم با اولویت ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: کسانی که زمین و یا واحد مسکونی فرسوده دارند در ساخت و نوسازی واحد مسکونی می توانند از امتیازات نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند.

وی گفت: این افراد ضمن تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی از وام ۵۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد برخودار می‌شوند.

استاندار بوشهر بیان کرد: اکنون یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در همین قالب در دست ساخت یا نوسازی است و تا پایان مرداد ماه یکهزار نفر دیگر نیز از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.