آغاز واگذاری زمین در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر + تصاویر
آغاز واگذاری زمین در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر + تصاویر

ندای استان:محمدی زاده اراضی الحاقی به شهر بوشهر را از در محدوده پلیس راه قدیم و دانشگاه فنی و حرفه ای پسرانه به سمت محلات تنگک اعلام کرد که ۴۵۰ هکتار می شود.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی زاده در مراسم شروع عملیات اجرایی ساخت منازل کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر که مشمول طرح نهضت ملی مسکن هستند، افزود: امروز با پروژه اداره کل راهداری، عملا واگذاری زمین در اراضی الحاقی به شهر بوشهر کلید خورده و تا اواخر تیرماه و نهایتا اوایل مرداد، فراخوان شناسایی متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن برای واگذاری این اراضی شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این اراضی به همه مردم بوشهر فاقد مسکن زمین تعلق می‌گیرد و واحدهای مسکونی ۲ طبقه ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

محمدی زاده اراضی الحاقی به شهر بوشهر را از در محدوده پلیس راه قدیم و دانشگاه فنی و حرفه ای پسرانه به سمت محلات تنگک اعلام کرد که ۴۵۰ هکتار می شود.

وی در مراسم آغاز ساخت واحدهای مسکونی کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که در زمینی به مالکیت این اداره در مساحت ۳۰ هزار متر مربع پشت اداره شهرستان (مجاور پلیس راه قدیم) برگزار شد، اظهار داشت: پس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیرا در محله تنگک بخشی از زمین خود را برای احداث ۳۱۵ واحد مسکونی کارکنان خود جداسازی کرده، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دومین اداره ای است که برای منزل کارمندانش در طرح نهضت ملی مسکن پیشگام شده است. از مدیرکل این اداره انتظار داریم بزودی عملیات آماده سازی زمین را شروع کند تا اقدامات اداری برای تایید کارکنان مشمول طرح نهضت مسکن هم انجام شود.

احمد محمدی زاده خطاب به رستمیان معاون عمرانی اش با بیان اینکه باید هر هفته شاهد شروع پروژه احداث مسکن کارکنان دولت باشیم، افزود: ادارات گمرک، منابع طبیعی، فرودگاه و بسیاری دیگر زمین هایی در قواره بزرگ در شهر بوشهر دارند که باید به طرح ملی نهضت مسکن اختصاص دهند و اولویت واگذاری هم با کارکنان و بازنشستگان خودشان است که مستاجرند، بعد اگر اضافه ماند به سایر مشمولین طرح نهضت مسکن واگذار می شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فردی سودجو به زمینی در تنگک که در مالکیت ستاد اجرایی امام بوده دست اندازی کرده و به صورت قطعه بندی در حال فروش به مردم بوده، تصریح کرد: چرا نباید این زمین ها برای ساخت منزل کارمندان و سایر مردم اختصاص یابد و بلااستفاده بماند که اینطوری مورد سوء استفاده سودجویان قرار بگیرد. البته در این مورد کارمندی از ستاد اجرایی که با فرد سودجو همکاری می کرده توسط دستگاه امنیتی شناسایی شده و مورد برخورد قانونی قرار می گیرد و از ادامه این تخلفات جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارمندی که بعد از ۲۰ سال کار میانگین حقوقش ۱۰ تا ۱۲ میلیون است و می خواهد سالم هم زندگی کند، باید با امتیازاتی مثل واگذاری زمین برای داشتن سرپناه به وی کمک کنیم. در این پروژه هم اداره کل راهداری با ماشین آلاتی که در اختیار دارد، آماده سازی زمین را شروع می کند که برای هرکدام از متقاضیان حداقل ۱۰۰ میلیون تومان صرفه جویی دارد، ضمن اینکه نزدیک به جاده و آب و برق است و مشکل رسیدن خدمات ندارد.

همچنین در این مراسم، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در سخنانی خواستار تسهیل شرایط جهت برخورداری حداکثری همکاران از امتیاز زمین دولتی و داشتن سرپناه در اراضی ملکی این اداره کل شد.