محور دیلم – گناوه تا هفته دولت افتتاح می‌شود
محور دیلم – گناوه تا هفته دولت افتتاح می‌شود

ندای استان:رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: بخش باقی مانده طرح مهم و اولویت دار محور ارتباطی دیلم- گناوه که استان بوشهر را به خوزستان متصل می‌کند تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای استان،محسن پاپری زارعی روز یکشنبه پس از بازدید از قطعه ۶.۵ کیلومتری محور دیلم- گناوه در شهرستان دیلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو بازدیدهای دوره‌ای سه ماهه اخیر و بر اساس برنامه زمانبندی، بخشی از این محور ارتباطی در حال آسفالت شدن است.

وی افزود: بخشی دیگر نیز با توجه به پیگیری و قول مساعد پیمانکار در نهایت تا هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره‌برداری و کل محور زیر بار ترافیک می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: محور دیلم – گناوه بخشی از کریدور بزرگراهی جنوب است که باجود اینکه هنوز به بهره‌برداری نرسیده دارای بار ترافیکی بالایی است.

پاپری زارعی با اشاره به اینکه ورود و خروج شهرستان دیلم از همین مسیر است گفت: به لحاظ بار ترافیکی بالا که موجب وقوع برخی سوانح جاده‌ای می‌شود تکمیل این طرح از اولویت‌های استان بوشهر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: کریدور جنوب از شلمچه شروع و تا بندر گواتر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

پاپری زارعی افزود: ۲ مسیر پرخطر دیگر در خروجی شهرستان دیلم شامل محور دیلم- بهبهان و دیلم- هندیجان است که از اولویت‌های سال جاری است، و بخشی از این مسیرها زیر بار ترافیک رفته و مابقی نیز از محل اعتبارات متوازن ملی تامین اعتبار شده‌اند.

وی گفت: هدف گذاری بهره برداری از هر۲ مسیر در سال جاری است.