جریمه واحدهای صنفی استفاده کننده از اتباع خارجی در گناوه
جریمه واحدهای صنفی استفاده کننده از اتباع خارجی در گناوه

ندای استان:رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار ۹ واحد صنفی این شهرستان به علت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در صنوف خود، جریمه شدند.

به گزارش ندای استان،کریم صفایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال و در پی اطلاع رسانی به عمل آمده مبنی بر ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بازار و واحدهای صنفی گناوه، طرح نظارت بر واحدهای صنفی در این بخش آغاز شده است.

ویافزود: این طرح به دنبال ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با ورود غیرقانونی نیروی کار خارجی غیرمجاز و افزایش ظرفیت اشتغال در استان بوشهر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه افزود: در اجرای این طرح، گشت ویژه بازرسی در قالب چهار اکیپ متشکل از بازرسان این اداره و با همکاری بسیج اصناف و اداره اماکن شهرستان از فروشگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت صورت گرفت و واحدهای استفاده کننده از نیروی کار خارجی غیرمجاز شناسایی و برای کارفرمایان آن‌ها قبض جریمه صادر شد.

وی بیان کرد: پیگیری و اجرای ماده ۱۲۰ قانون کار در خصوص برخورد با بکارگیری اتباع بیگانه در بازار در دستور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و این شهرستان قرار گرفته و شناسایی واحدهای مختلف همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

صفایی تصریح کرد: باتوجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار ریال خواهد بود و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، ۲ برابر خواهد شد.

وی افزود: همچنین در صورت استنکاف از پرداخت جریمه تعیین شده، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه از بازاریان و واحدهای صنفی خواست برای رعایت مسائل امنیتی و حمایت اشتغال کارجویان بومی از جذب و بکارگماری اتباع بیگانه غیرمجاز خودداری کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطقی بشمار می‌رود که بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در آن ممنوع است.