کاهش بار ترافیک با افتتاح بزرگراه سرتل – تنگک در بوشهر
کاهش بار ترافیک با افتتاح بزرگراه سرتل – تنگک در بوشهر

ندای استان: شهردار بندر بوشهر گفت: با افتتاح پروژه بزرگراهی سرتل – تنگک در ۴۸ ساعت آینده، بارترافیکی محلات جنوبی شهر بوشهر با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت کاهش می‌یابد.

به گزارش ندای استان،حسین حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این پروژه در اوائل ماه جاری توسط شورای شهر بوشهر بنام شهید بیژن گُرد از سرداران شهید مبارزه با استکبار آمریکا در خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بزرگراه شهید بیژن گرد در دو قطعه به طول سه هزار و ۳۰۰ متر به‌ ترتیب در آبان و بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و برای احداث آن ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار بوشهر تصریح کرد: در کنار کاهش بار ترافیکی محلات جنوبی شهر بوشهر، این پروژه به عنوان پدافند غیرعامل در حوزه زیرساخت راه‌ها نیز مورد توجه است.

حیدری ادامه داد: اگر چه با شروع به کار شورای ششم چندین پروژه نیمه کاره از جمله تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی و چرخ و فلک در تعهد اجرایی شهرداری بندر بوشهر قرار گرفت اما این پروژه بزرگراهی نیز تعریف و در کنار تکمیل پروژه‌های باقیمانده، این پروژه بزرگراهی نیز آغاز و تکمیل شد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، سعی ما این است که با تمرکز بر پروژه های نیمه‌تمام طی ۶ ماه اول سال، بخش عمده‌ای از آنها وارد فاز تکمیلی و بهره‌برداری برسد.

حیدری گفت: شهرداری بوشهر چندین پروژه بزرگ زیرساختی شهری در دست اجرا دارد که هر کدام از آنها می تواند در توسعه ارائه خدمات شهری مفید واقع شود.

شهردار بوشهر بیان کرد: گذر مرکز تحقیقات از پارک دانشجو تا بیمارستان سلمان فارسی که سبب کاهش ترافیک و دسترسی آسان تر به بیمارستان می‌شود از جمله این پروژه ها است.

حیدری ادامه داد: شهرداری بندر بوشهر نزدیک به ۵۰ پروژه در قالب‌های مختلف در دست اجرا دارد.