تعیین تکلیف پروژه‌های چندین ساله گناوه آغاز شد
تعیین تکلیف پروژه‌های چندین ساله گناوه آغاز شد

ندای استان:رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گناوه گفت: با احصا، پیگیری و تخصیص اعتبارات لازم، تکلیف پروژه‌های چندین ساله این شهرستان در حوزه راه انجام شد.

به گزارش ندای استان،سیدابوالحسن علوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای روکش آسفالت کمربندی قدیم این شهر با اعتبار قریب ۹ میلیارد تومان آغاز و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم تعریض این کمربندی به طول هشت کیلومتر به عنوان مطالبه مردمی فعال شد و با بهره برداری از آن، ایمنی ترددها به گناوه ارتقا می‌یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناوه با اشاره به احداث پل بزرگ کمربندی قدیم گناوه موسوم به سیدرضا، تصریح کرد: این پروژه با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در دست اجراست و تلاش می‌شود در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری برسد.

علوی اضافه کرد: تبدیل آب‌نما به پل محور روستایی بهمنیاری-اسلام آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های فعال در این شهرستان است.

وی با اشاره به دو پروژه حوزه راه روستایی شهرستان گناوه، گفت: فاز اول تعریض محور گاوسفید- چهار روستایی به طول پنج کیلومتر و تکمیل راه روستایی چهارمحال-گمارون به طول ۵.۵ کیلومتر در مرحله انعقاد قرارداد پیمانکار و تجهیز کارگاه است که انتظار می‌رود بر اساس دوره پیمان و تخصیص اعتبار ظرف یک سال به بهره برداری برسد.

علوی از شروع تعمیرات پل بزرگ بهمنیاری با اعتبار یک میلیارد تومان خبر داد و افزود: اجرای آسفالت حفاظتی فوگسیل محور گناوه – برازجان نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناوه از خط کشی قریب به ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی با اولویت محدوده‌های حادثه خیز، نصب بیش از ۲۰۰ عدد علائم هشداری و اخطاری، اجرای شانه سازی و شیب شیروانی و شیارهای لرزاننده به میزان ۷۰ کیلومتر طی ۲ ماهه ابتدای امسال خبر داد.