ارزآوری ۱۵۲ میلیون دلاری صادرات میگو از استان بوشهر
ارزآوری ۱۵۲ میلیون دلاری صادرات میگو از استان بوشهر

ندای استان:سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر می‌گوید: در سال ۱۴۰۱ افزون‌بر ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شد که با صادرات آن ۱۵۲ میلیون دلار ارز عاید کشور شد.

به گزارش ندای استان،عقیل امینی با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید پرورش میگوی در کشور است، بیان کرد: در زمان حاضر ۱۳ مرکز فعال میگو در استان داریم که از بویرات در شمال تا بندر دیر در جنوب را دربر می‌گیرد.
به گفته وی در سال جاری ۷ هزار و ۲۵۹ هکتار سطح زیر کشت میگوی پرورشی در ۴۰۲ مزرعه خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۴۴ هزار تن میگو برداشت شود.
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر از آغاز ذخیره سازی لارو میگو در سال ۱۴۰۲ از اول اردیبهشت خبر داد که تا پایان تیر ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه از ۲۲ کارگاه تکثیر ۳ میلیارد لارو تولید خواهد شد، گفت: تا کنون ۳۴ میلیون قطعه لارو در مراکز پرورش میگو ذخیره‌سازی شده است.
امینی یادآور شد: شروع برداشت میگو از مزارع استان بوشهر از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه خواهد بود.
وی بیان کرد: برای تغذیه میگو‌ها ۶۶ هزار تن خوراک آبزیان نیاز است که نیمی از آن از ۵ کارخانه  غذاساز در استان بوشهر و بقیه از خارج از استان تامین می‌شود.
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر عنوان کرد: در تولید لارو هم این استان قطب تولید است که بیشتر در شهرستان تنگستان تکثیر می‌شود و مدت‌هاست از خارج استان واردات لارو نداریم، بلکه مازاد تولید را هم به استان‌های هرمزگان، خوزستان و گلستان ارسال می‌کنیم.
وی از ارزآوری ۱۵۲ میلیون دلاری میگو در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال پیش‌بینی تولید ۳۳ هزارتن میگو را داشتیم که با توجه به اقدامات مکانیزاسیون، تولید به افزون‌بر ۳۸ هزار تن افزایش یافت.
امینی با بیان اینکه میگوی تولید استان بوشهر به کشور‌های روسیه، چین و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، گفت: در زمان حاضر ۶ هزار تن میگو در سردخانه‌های استان موجود است که به‌زودی صادر می‌شوند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما