بیشترین اقامت مسافران نورزی در کدام شهرستان بوشهر بوده است؟
بیشترین اقامت مسافران نورزی در کدام شهرستان بوشهر بوده است؟

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از ثبت ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش ندای استان،اسماعیل سجادی‌منش بیان کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای تعطیلات نوروزی تا یک‌شنبه ۱۳ فروردین، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در استان داشتیم که شهرستان‌های گناوه، بوشهر، دیلم، کنگان و تنگستان به ترتیب جایگاه اول تا پنجم را در جذب گردشگر داشته‌اند.
وی گفت پایش‌ها نشان می‌دهد پراکنش ورود گردشگر را بر خلاف سال‌های قبل در همه شهرستان‌های استان داشته‌ایم و فاصله جذب گردشگر نیز در بین شهرستان‌ها زیاد نیست و حتی مسافران به روستا‌های استان هم سفر داشته‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از ظرفیت گردشگری دریایی استفاده کرده‌اند، افزود: ۱۰ موتور لنج، یک کشتی و ۵۰۰ قایق در استان برای گردشگران اختصاص داده شده بود.
وی عنوان کرد: ۴۴ هزار و ۵۵۷ نفر آمار ورود گردشگران به اقامتگاه‌های بوم گردی استان بوده است.
سجادی‌منش گفت: در مجموع ورود مسافران به استان نسبت‌به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش داشته که با توجه به تعطیلاتی که در هفته‌های آینده داریم انتظار داریم آمار ورود گردشگران افزایش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز ۱۵۹ غرفه صنایع دستی به صورت رایگان در اختیار صنعتگران قرار گرفته است، افزود: فروش از غرفه‌های صنایع دستی در تعطیلات نوروز امسال ۴ میلیارد و ۱۶ میلیون تومان بوده است.