اجرای طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گناوه
اجرای طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گناوه

ندای استان:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور بنا به دستور رئیس جمهور، در این شهرستان در سطح پنج هکتار اجرایی شد.

به گزارش ندای استان،زبیده دهداری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: براساس دستور رئیس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی، مقرر شد یک میلیارد درخت در این طرح مردمی به مدت چهار سال کاشته شود.

وی اظهارداشت: سهم استان بوشهر در هر سال کاشت سه میلیون درخت درنظر گرفته شده است که برای تحقق این امر مهم، مشارکت مردمی لازم است.

دهداری گفت: در این ارتباط ۵۰۰ اصله نهال “کنار” با عنوان طرح مشارکت مردمی یک میلیارد کاشت درخت در زمینی به مساحت پنج هکتار در روستای فخرآوری با حضور کارشناسان این اداره، دهیاری و شورا، تشکل‌های مردمی، همیاران طبیعت و گروه جهادی و بسیج دانش آموزی در مرحله اول به مناسبت دهه مبار فجر غرس شد.

دهداری یادآورشد: این طرح در این شهرستان به مدت چهار سال تداوم خواهد یافت.

وی افزود: بنا به فرامین رهبرمعظم انقلاب، کاشت درخت حرکتی دینی و انقلابی است و کسی که در این زمینه فعال است، بداند که یک کار دینی و انقلابی انجام می دهد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه خدای متعال، گیاه زنده را منبع رزق آحاد مردم قرار داده، حفظ آن یک وظیفه عمومی است.

وی گفت: تخریب جنگل‌ها، موجب آسیب به محیط زیست و نابود کردن رویش‌های گیاهی و منابع ملی می شود و به منافع عمومی ضرر جبران ناپذیری وارد می کند.

دهداری اظهارداشت: با توجه به اینکه تخریب پوشش گیاهی، زیست انسان را به مخاطره می‌اندازد بنابراین باید همه باهم در تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تلاش کنیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: برای جلوگیری از تخریب سرزمین باید حافظ پوشش گیاهی باشیم و اجازه تصرف به اراضی ملی را به سودجویان ندهیم که این موضوع تنها با همت و مشارکت مردمی میسر است.

وی افزود: سازمان منابع طبیعی، حافظ و متولی امنیت زیستی، حیاتی و غذایی کشور و جامعه است، این در حالی است که امنیت غذایی مستلزم حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی است.

روستای فخرآوری از توابع بخش مرکزی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.