۲۵ میلیارد برای تکمیل تقاطع جدید بوشهر/ واگذاری فانوس دریایی به سرمایه گذار
۲۵ میلیارد برای تکمیل تقاطع جدید بوشهر/ واگذاری فانوس دریایی به سرمایه گذار

ندای استان:رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر در این خصوص اظهار داشت: برآورد احداث این پروژه ۴۸ میلیارد تومان می باشد که دو رستوران زیر آب و کافی شاپ بالا و نظرگاه به ارتفاع ۴۷ متر می باشد.

به گزارش ندای استان،نشست علنی شورای شهر بوشهر با بررسی برخی لوایح ارسالی شهرداری از جمله افزایش اعتبار تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی و واگذاری پروژه ناتمام فانوس دریایی به سرمایه گذار همراه بود.

به گزارش خلیج فارس؛ در این جلسه که شهردار هم حضور داشت، در پایان لایحه تعرفه عوارض و درآمدهای شهرداری طی سال آینده مورد بررسی قرار گرفت؛ تعرفه ای که بجای نیمه بهمن، امسال باید تا آخر این ماه اعلان عمومی شود.

احداث ۱۸ ماهه فانوس دریایی

نخستین دستور کار جلسه، بررسی برنده فراخوان سرمایه گذاری فانوس دریایی بود که نهایتا مقرر شد طی ۱۸ ماه که درحال ساخت است بدون اجاره و مدت ۱۵ سال نیز در اجاره وی باشد که مبلغ ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان است که سالانه ۲۰ درصد افزایش می یابد.

حیدر رفاهی رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر در این خصوص اظهار داشت: برآورد احداث این پروژه ۴۸ میلیارد تومان می باشد که دو رستوران زیر آب و کافی شاپ بالا و نظرگاه به ارتفاع ۴۷ متر می باشد.

افزایش ۱۵ میلیاردی اعتبار تقاطع غیرهمسطح بوشهر 

لایحه دیگر پیرامون تغییر برخی ردیف های بودجه نظیر بهسازی به میزان ۲۵ میلیارد تومان و انتقال آن به پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی بود که مصوب شد.

وحید نیک روش با اشاره به اینکه اتمام این پروژه تا پایان سال در اولویت است، اظهار داشت: در بودجه امسال ۳۵ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده که ۲۵ میلیارد هم در جلسه امروز مجوز افزایش داده شد.

وی البته از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلایه کرد که از ۳۵ میلیارد در تعهدش امسال جهت این پروژه فقط ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه شهرداری برای اجرای همزمان رمپ های این تقاطع و برخی امورات مثل گاردیل و روشنایی که اجرای آن همزمان امکانپذیر بود تعلل کرده، گفت: با این وضعیت بعید است پروژه تا پایان سال به صورت کامل زیربار ترافیک برود و باید با مردم واقع بین باشیم. این تعلل ها باعث شد پروژه ای که با ۳۲ میلیارد تومان کلید خورد، امروز با ۹۰ میلیارد تومان تمام شود.

با این حال آرمین پژمان معاون عمرانی شهرداری با بیان اینکه رمپ های عرشه این پل به سمت بلوار امام علی و به سمت میدان آزادی طی روزهای آینده شروع می شود، معتقد بود که طبق برنامه زمان بندی، تا پایان سال زیر بار ترافیک می رود.

انتقاد از تعلل سازمان آتش نشانی

یکی دیگر از لوایح مورد بحث در این جلسه، افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی مجوز ترک تشریفات سازمان آتش نشانی برای خرید ست هیدرولیک (دستگاه برش خودرو) بود که با انتقاد برخی اعضای شورا نسبت به تعلل سازمان آتش نشانی برای اجرای این مصوبه از مهرماه گذشته تاکنون بود که منجر به افزایش قیمت شد.

با این حال، حسین پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی نوسانات ارزی را دلیل این موضوع و بدقولی خریدار که انحصاری می باشد دانست و قول داد که اگر شورا مصوب کند، شخصا درب اتاق فرماندار می نشیند تا سریعا مجوز کمیته انطباق را دریافت کرده و دستگاهها را خرید کند.

با این حال نیک روش رییس شورای شهر از گلایه فرماندار نسبت به تماس های برخی مسئولان شهرداری به محض ارسال لوایح به کمیته انطباق سخن گفت و اینکه باید مهلت ۱۵ روزه قانونی برای بررسی دقیق مورد توجه باشد. حیدری شهردار بوشهر نیز گفت که در این خصوص به همکارانش تذکر می دهد.

آخرین لایحه مورد بحث نیز تایید برنده مناقصه خرید ست ورزشی کودکان در پارک ها بود.

  • منبع خبر : خلیج فارس