افتتاح طرح پرورش ماهی در دیر
افتتاح طرح پرورش ماهی در دیر

ندای استان:در سومین روز از دهه مبارک فجر یک طرح پرورش ماهی به ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دیر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،مدیرکل شیلات استان بوشهر در آیین افتتاح طرح پرورش ماهی در شهرستان دیر گفت: این طرح در آب‌های خلیج‌فارس و در ۳ مایلی ساحل دیر راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی در هر فصل را دارد.

عقیل امینی با بیان اینکه بخش خصوصی ۲۴ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: با افتتاح این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر در دیر فراهم شد.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز تکثیر بچه میگو در شهرستان دیر خبر داد و گفت: کارگاه و مرکز تکثیر لارو و بچه میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه در این شهرستان در دستور کار قرار دارد و اکنون ساخت کارگاه آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به شناسایی ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی در روستای دمیگز شهرستان دیر برای پرورش میگو، گفت: موافقت اولیه برای پرورش میگو در دوهزار و ۳۰۰ هکتار زمین ساحلی در منطقه خورخان دیر صادر شده است.

امینی همچنین از واگذاری ۴۰۰ مزرعه ۲.۵ هکتاری به جوانان برای پرورش میگو خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این طرح ۲۰ هزار تن میگو در سال تولید و زمینه اشتغال ۴ هزار نفر فراهم می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما