در حوزه آب آنقدر تلاش کرده ایم که امروز، شرمنده مردم نیستیم
در حوزه آب آنقدر تلاش کرده ایم که امروز، شرمنده مردم نیستیم

ندای استان:سید محمد احمدپور گفت:در سفرآینده رئیس جمهور به جم سد سرچشمه افتتاح می شود،آب آبشیرینکن سیراف-جم تا سال۱۴۰۲ وارد جم می شود.

به گزارش ندای استان،سید محمد احمدپور فرماندار جم در نشست شورای اداری شهرستان گفت:جم به دلایل مختلف یکی از مهمترین شهرستان‌ های استان و کشور است؛ در صد روز گذشته اتفاقاتی در شهرستان رخ داد که با تلاش‌ های شبانه روزی اعضای شورای تامین، نیرو‌ های نظامی، انتظامی و امنیتی پشت سر گذاشته شد.

احمدپور با اشاره به اینکه یک سال از فعالیت این شورای اداری در شهرستان سپری شده است گفت: در این یک سال اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان رقم خورده است که حاصل تلاش همه همکاران در بخش‌ های مختلف شهرستان است و امید واریم در آینده نیز افزایش یابد تا بتوانیم با گره گشایی از کار مردم امید در جامعه را افزایش بدهیم.

آب شیرینکن سیراف-جم تا سال۱۴۰۲ وارد جم می شود

فرماندار جم در خصوص آب شهرستان تلاش‌ های مجموعه‌ های متولی را یک تلاش چشم گیر دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه آب شهرستان آنقدری تلاش کرده‌ ایم که امروز با افتخا بگوییم در این حوزه شرمنده مردم نیستیم اما هنوز به آنچه خواسته به حق مردم در آب است نرسیده‌ ایم و نیاز است همکاران ما، هم در آب و فاضلاب هم منابع آب هرچه تا امروز تلاش کرده‌ اندبا یک همت مضاعف چندبرابر تلاش کنند.
وی از روز‌ های پایانی آب جم سیراف خبر داد و گفت: پروژه آب شیرین کن سیراف به جم در روزهای پایانی است و انتظار داریم در سال۱۴۰۲ آب وارد شهرستان شود.

احمدپور افزود: سد سرچشمه نیز در روز‌ های آغاز به کار ما یک پروژه نیمه تعطیل بود و تنها بخش کمی از سازه سد در کف رودخانه کار شده بود، امروز اما این سد شرایط متفاوتی دارد و در آخرین بازدیدی که در هفته‌ های گذشته از این پروژه داشتیم ۹۷٪از بدنه سد کار شده بود.
وی ابراز امید واری کرد که در سفر آینده رئیس جمهور به بوشهر این سد نیز افتتاح شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم از محور جم فیروز آباد به عنوان دومین مطالبه مهم مردم یاد کرد و گفت: در این محور نیز دست آورد‌ های بسیار خوبی داشته ایم، طی این مدت توانسته‌ ایم۲۲ کیلومتر از این محور را آماده بهره برداری کنیم که پس از نصب تابلو‌ ها و علائم راهنمایی و رانندگی این ۲۲ کیلومتر نیز افتتاح خواهد شد وی یاد آور شد از این ۲۲ کیلومتر ۱۱ کیلومتر در حوزه استان بوشهر و ۱۱ کیلومتر دیگر در حوزه استان فارس است که به نتیجه رساندن همزمان این دوقطعه نشان از هماهنگی و تعامل دستگاه‌ های شهرستان با استان همجوار در پروژه‌ های مشترک دارد.

سید محمد احمدپور در این نشست گفت: مسکن ملی برای اولین بار در شهرستان در حال اجرا است که پیشرفت قابل قبولی تا کنون داشته است و به زودی در شهر بهارستان نیز به عنوان دومین مکان آغاز به کار خواهیم کرد وی همچنین از رتبه نخست شهرستان در حوزه مقاوم سازی روستایی در سطح استان خبر داد.

فرماندار جم اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان شهرستان را یک تحول جدی دانست و گفت:در حوزه بهداشت ۷خانه بهداشت در یک سال کلنگ زنی شده است که یک اتفاق کم نظیر در شهرستان است.
در بیمارستان در حال حاضر توسعه ۱۸۰ میلیارد تومانی آغاز شده است و باتوجه به مصوبات اخیر به بیمارستان این اجازه داده شده است که هر پزشک متخصصی که نیاز شهرستان باشد را جذب کند.

احمدپور دلیل برخی از اتفاقات را عدم ارتباط  مسئولین با مردم  دانست و  تاکید کرد: نیاز است این اقدامات موثر توسط دستگاه‌ های متولی به مردم گفته شود.
مدیران دستگاه‌ ها با دهیاران و شورا‌ های اسلامی نشست‌ های بیشتری برگزار کنند و منتظر نمانند که از سوی شورای اسلامی نشستی برگزار شود چرا که دهیاران و شورا‌ های اسلامی با مردم ارتباط بیشتری دارند.

وی در ادامه گفت: در این سال تحصیلی پس از گذشت سه سال محدودیت‌ های کرونایی آموزش و پرورش به صورت حضوری فعالیت را در سخت‌ ترین شرایط خود آغاز کرد که خوشبختانه اکثر کمبود‌ ها مدیریت شد و با افتتاح ۵ مدرسه در سطح شهرستان تا حدود زیادی مشکل کمبود فضای آموزشی جبران شد اما هنوز بایک آموزش پرورش در شان شهرستان فاصله زیادی داریم.

رئیس شورای اداری شهرستان جم با اشاره  به در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت:یک دهه فرصت طلایی در پیش رو داریم و باید به خوبی از این فرصت برای جهاد تبیین بهره برد.
در دهه فجر همه دستگاه‌ های اجرایی یک برنامه فرهنگی در سطح شهرستان اجرا کنند، هر روستا و شهر نیز یک ویژه برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنند.

امروز افتخار جم دختران جم هستند

وی از برگزاری جشن محوری شهرستان خبر داد و گفت: در این دهه یک جشن محوری شهرستان در مجموعه ورزشی تختی با هماهنگی پالایشگاه فجر جم خواهیم داشت.

سید محمد احمدپور در پایان با اشاره به برخی از اتفاقات ماه‌ های گذشته گفت:سردار سلیمانی یک نماد ملی است و افسوس می‌ خوارم به حال کسی که مدعی شاهنامه است اما امروز با تحریک و لجن پراکنی دشمنان این خاک به مهمترین نماد ملی معاصر خود توهین می‌ کند؛ جنایات داعش در سوریه را مطالعه کنید تا بدانید سردار سلیمانی برای این خاک چه کرد.

امروز کسانی که به وسیله داعش حرمت دختران ۱۰ ساله سوری را شکستند مدعی حقوق زن در ایران هستند، به لطف پیشرفت علم، مقایسه و بررسی امروز کار دشواری نیست یک بررسی ساده انجام بدهید تا تفاوت وضعیت زنان قبل و بعد از انقلاب در ایران را ببینید، درهمین منطقه‌ های جنوب بوشهر چند بانوی باسواد داشتیم و امروز در جم چند بانوی پزشک با تخصص‌ های متفاوت داریم؟

دستاورد‌ های انقلاب اسلامی آنقدر بی‌ شمار است که امروز گوشه‌ ایاز آن را در عسلویه، بخشی را در جم، بخشی را در نطنز و بخشی را در صنایع موشکی می‌ بینیم.

امروز افتخار جم دختران جم هستند، افتخار جم بانوانی هستند که توانستند رتبه‌ های تک رقمی در مقطع دکتری به دست بیاورند.

  • منبع خبر : روابط عمومی فرماداری جم