توزیع ۵۹ درصد اصناف بوشهر در زمینه توزیع، فعالیت دارند
توزیع ۵۹ درصد اصناف بوشهر در زمینه توزیع، فعالیت دارند

ندای استان:معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۵۹ درصد از واحدهای صنفی استان بوشهر در زمینه توزیع کالا فعال هستند در حالی که در بسیاری از استان‌ها اصناف تولیدی و خدمات فنی بیشترین میزان را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش ندای استان،ابوالقاسم محمدی زاده روز چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی معاون وزیر صمت و اتاق اصناف بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: استان بوشهر ۶۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که بیش از ۳۵ هزار واحد آن در امر توزیع کالا فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اشتغال استان بوشهر را اصناف و خدمات بازرگانی تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: سهم بالای توزیع کالا در میان اصناف بوشهر در ادامه نقش کالای ملوانی در این استان است.

محمدزاده افزود: تنها گمرکات بوشهر و منطقه ویژه انرژی پارس امکان پذیرش کشتی های با تناژ بالا را دارد و خدمات کوچک گمرکی نقش بالایی در اقتصاد این استان دارد.

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر ۲ هزار شناور ثبت شده و جامعه ملوانی بزرگی دارد که صنوفی مرتبط با این فعالیت‌ها شک گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زندگی مردم بوشهر به دریا و گمرک گره خورده است، گفت: لازم است مساله کالای همراه ملوان و فهرست کالاهای مجاز ته لنجی از سوی وزارت صمت و ستاد قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شود تا منافع مردم این استان حفظ شود.

محمدزاده اذعان کرد: در زمان حاضر بوشهر شهرستان گرانی است و برای بهبود این وضعیت باید مساله حمل و توزیع کالای همراه ملوان در این بندر ساماندهی شود.