اجرای طرح سرشماری آزمایشی در عالیشهر
اجرای طرح سرشماری آزمایشی در عالیشهر

ندای استان:رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر گفت: سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود ودر شیوه سرشماری ثبتی مبنا دیگر خبری از سرشماری‌های میدانی نیست و از شیوه حضوری به ثبتی مبنا تغییر یافته است.

به گزارش ندای استان،محسن پاپری زارعی یکشنبه ۱۸ دی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح سرشماری ثبتی مبنا  ۱۴۰۵ به صورت آزمایشی در شهر عالیشهر با همکاری مرکز آمار ایران و در راستای آمارگیری و سرشماری ثبتی مبنا برای تعیین آمار دقیق جمعیت و مسکن کشور در سال ۱۴۰۵ در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود ودر شیوه سرشماری ثبتی مبنا دیگر خبری از سرشماری‌های میدانی نیست و از شیوه حضوری به ثبتی مبنا تغییر یافته است.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: هدف از اجرای سرشماری ثبتی مبنا تعداد جمعیت و خانوار ایرانی و غیر ایرانی در نقاط مورد آزمایش و تقویت زیر ساخت‌های مورد نیاز سرشماری ثبتی مبنا شامل بروزرسانی نقشه ها، پلاک کوبی، کدپستی، اعلام نشانی افراد با همکاری سازمان‌های مرتبط با سرشماری جمعیت است.

پاپری زارعی گفت: اطلاعات و داده‌‎های متصل به کدپستی ثبت شده، نیاز به مراجعه مستقیم و آمارگیری حضوری را مرتفع و به این طریق علاوه بر در دسترس بودن همیشگی آخرین وضعیت اطلاعات یک شهر یا روستا، از صرف هزینه‌های هنگفت سرشماری حضوری جلوگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تعیین روش‌های اجرایی و نهایی کردن روند سرشماری ثبتی مبنا ۱۴۰۵، این فرایند به صورت آزمایشی در ۷۰ شهر منتخب کشور و در استان بوشهر نیز در شهر عالیشهر بین افراد بالای ۱۵ سال ایرانی و غیر ایرانی به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر اضافه کرد: در این مرحله افراد بالای ۱۵ سال ایرانی که در محدوده آزمایش سرشماری، شهر عالیشهر قرار گرفته‌اند می‌بایست با ورود به سامانه www.ncr.ir , و افراد غیر ایرانی به آدرس Kanoonnobat.ir مراجعه و اطلاعات درخواستی را طبق فرآیند درخواستی سامانه وارد کنند.