آزاد سازی ۵ هکتار از زمین‌های پایگاه دریایی/آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در بوشهر
آزاد سازی ۵ هکتار از زمین‌های پایگاه دریایی/آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در بوشهر

ندای استان:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در شهر بوشهر، از حد فاصل پارک شغاب تا پارک دانشجو انجام شده است.

به گزارش ندای استان،رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در دست ساخت این شهر با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل و بهره‌برداری تا پایان سال جاری معطل تامین اعتبار است.

وحید نیک روش روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی بوشهر افزود: براساس توافق انجام شده با سازمان برنامه و بودجه قرار بود امسال ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبار شهرداری و به همین میزان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر پرداخت شود که تاکنون از این مبالغ، تنها سهم شهرداری محقق شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم سنگین ترافیک در این نقطه حادثه خیز و مشکلات ناشی از آن سرعت بخشی در روند اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و تامین اعتبار سهم دولت ضروری است.

نیک روش با اشاره به این که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع مجری اجرای این پروژه است، ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی شهر بوشهر، ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن، نیازمند ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار است.

وی  اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر، در صورت تامین نشدن اعتبار لازم، مجبور هستیم برای سرعت بخشی در روند کار و پیشگیری از تعطیلی پروژه، تعداد دیگری از پروژه‌های در دستور کار شهرداری  را متوقف کنیم تا اعتبار آنها به این پروژه اختصاص یابد.

نیک روش گفت: قرارداد پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار بسته شده که با تعدیل اعتبار متناسب با تورم پیش بینی شده، این اعتبار به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی بوشهر در هدایت بخشی از ترافیک ورود و خروج و زیباسازی منظر ورودی شهر حائز اهمیت ویژه‌ای برای شهرداری است، از این رو برای اتمام هر چه سریع تر آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر معطل تامین اعتبار است

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی بوشهر از تیرماه سال ۹۸ با اعتبار ۳۲  میلیارد ۴۶۴ میلیون تومان آغاز و طبق برنامه زمانبندی در قرارداد باید در مدت ۱۸ ماه به اتمام می‌رسید، این درحالی است که این پروژه در آغاز به کار شورای ششم تنها ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

 کوچه‌های خاکی شهر بوشهر آسفالت می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، امسال ۱۴۰ تا ۱۵۰ کوچه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در شهر بوشهر آسفالت می شود.

نیک روش اضافه کرد: از این تعداد، حدود ۴۰ تا ۵۰ کوچه در منطقه یک و ۱۰۰ کوچه مربوط به منطقه ۲ شهرداری بوشهر هستند.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح، تمام کوچه های منطقه یک آسفالت و تنها ۸۰ کوچه منطقه ۲ شهرداری بوشهر باقی می‌ماند که با برنامه زمان بندی انجام شده، در سال آینده آسفالت می‌شود.

آزاد سازی بیش از پنج هکتار از زمین‌های پایگاه دریایی

وی گفت: در زمان حاضر پنج تا ۶ هکتار از زمین‌های پایگاه دریایی بوشهر آزاد سازی شده است.

نیک روش با اشاره به آزاد سازی و تعیین تکلیف یک قطعه حدود سه هکتاری در محدوده تاسیسات آبرسانی “اندربندر” تا تنگک یک بوشهر، عنوان کرد: بزودی، افراد برای گرفتن سند تفکیکی به اداره ثبت اسناد معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: چهار هزار متر از این زمین ها در منطقه اندربندر تا تنگک یک، جهت ایجاد زیرساخت های شهری به شهرداری داده شده است.

نیک روش در باره  قطعه ۱۰۵ هکتاری زمین‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از خروجی شهرک نیایش تا نرسیده به تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی  گفت:  اگر چه آزاد سازی این قطعه انجام شده اما با توجه به اینکه هنوز پرونده آن به شهرداری نیامده، اجازه تعیین تکلیف نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در مورد وضعیت شهرک فضیلت شهر بوشهر گفت: زمین‌هایی که جزو مشاعات بوده و هیچ ساخت و سازی در آن انجام نشده است، باید تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان شود تا این اداره کل نیز طی یک فرایند قانونی، برای انجام کارهای خدماتی به شهرداری بوشهر تحویل دهد.

وی تاکید کرد: صاحبان زمین و ملک در شهرک فضیلت بوشهر دارای سند رسمی هستند اما به دلیل وجود مشکلاتی بین اداره کل راه و شهرسازی استان و هیات مدیره این شهرک، تکلیف زمین‌های مازاد این مجموعه مشخص نیست.

نیک روش گفت: خواست و مطالبه مردم ساماندهی مشاعات موجود در شهرک فضیلت است که در صورت تحویل زمین‌ها به شهرداری، قادر به ارائه خدمات مطلوب هستیم.

یک مورد آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در شهر بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در شهر بوشهر، از حد فاصل پارک شغاب تا پارک دانشجو انجام شده است.

نیک روش با اعلام این که هنوز هیچ قراردادی بین شهرداری بندر بوشهر و اداره کل راه و شهرسازی استان منعقد نشده است، گفت: با این وجود مجموعه شهرداری برای این مجموعه طرح پارک ساحلی را تعریف کرده است.

وی اضافه کرد: قرار است طرح پارک ساحلی بوشهر در یک فاز و با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شود.

نیک روش سرمایه‌گذاری پروژه فانونس، راه اندازی کوچه غذا در کنار ساحل، ایجاد منطقه تفریحی، توریستی و اقامتی، تولید برق از محل سوخت پسماند، ایجاد پارک گردشگری و اسکله را از جمله طرح‌های مهم سرمایه گذاری تعریف شده در شورای شهر بوشهر عنوان کرد.

  • منبع خبر : ایرنا