۱۵ واحد صنعتی در بوشهر به بهره‌برداری رسید
۱۵ واحد صنعتی در بوشهر به بهره‌برداری رسید

ندای استان:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی در این استان شده که زمینه اشتغال ۲۶۴ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش ندای استان،مهدی صفوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: برای بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی چهار هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی عنوان کرد: این واحدهای صنعتی در زمینه تولید کانی غیر فلزی، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات لاستیک و پلاستیک، غذایی و آشامیدنی، فلزی  و خدمات فنی و مهندسی فعالیت دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: تاکنون۵۳۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ هزار میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال در این استان صادر شده و  افزون بر ۲۳ هزار نفر در بخش صنعت شاغل‌ هستند.

صفوی ادامه داد: امسال تاکنون ۸۴ فقره مجوز تاسیس نیز برای طرح‌های صنعتی استان بوشهر با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال صادر شده است که در صورت بهره‌برداری ۲ هزار و ۵۳۲ اشتغال به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۳ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شده است، اظهار کرد: شتاب بخشی به روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های صنعتی همواره از دستورالعمل‌های این کارگروه بوده و مرتفع شدن بخشی از مشکلات سرمایه گذاران صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، ملاحظه‌های زیست محیطی و تسهیلات بانکی از نتایج نشست‌های متعدد با دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

صفوی یادآور شد: تاکنون ۶۰۷ مجوز تاسیس برای طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۲۸۶ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در این استان صادرشده است.