هیچ دانشجوی دانشگاه خلیج فارس در بازداشت نیست
هیچ دانشجوی دانشگاه خلیج فارس در بازداشت نیست

ندای استان: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: در زمان حاضر هیچ‌ یک از دانشجویان این دانشگاه در بازداشت نیست و هر سه دانشجوی دستگیر شده آزاد شده‌اند.

به گزارش ندای استان،محمد مدرسی روز دوشنبه درگفت‌وگو با ایرنا، بیان  کرد: هیچ یک از این دانشجویان در فضای دانشگاه بازداشت نشده بود اما با این حال با پیگیری ۱۰۰ درصدی مجموعه مدیریتی دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزاد شدند.

وی اعلام کرد: یکی از این دانشجویان تنها چند ساعت و ۲ دانشجوی دیگر نیز ۲ روز در بازداشت بوده و تا صبح جمعه  آزاد شدند و اکنون مشکلی برای حضور در دانشگاه ندارند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: ما دانشجویان را مانند فرزندان و در کنار خود میدانیم و هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها را در مقابل خود بدانیم و نمی‌خواهیم که مساله برای تحصیل آنها ایجاد شود؛ بنابراین از همان لحظه نخست اطلاع پیدا کردن از دستگیری این سه دانشجو پیگیری در این زمینه آغاز شد و در سریعترین زمان ممکن به نتیجه رسید.

مدرسی گفت: به دنبال ایجاد فضای سالم در دانشگاه هستیم که دانشجویان به بیان سوالات، اعتراض‌ها  انتقادات خود بپردازند و در عین حال از سوء استفاده و موج سواری عده‌ای ممانعت شود.

وی اضافه کرد: برخی از افراد اتفاقات و فضا را به گونه‌ای دیگر منعکس می‌کنند و به نظر می‌رسد به دنبال اهدافی غیر از خواست دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس یادآورشد: این دانشگاه از ابتدا مبنا را بر ایجاد فضای گفت‌ وگو قرار داده و در این راستا روزهای اخیر یک تریبون آزاد و یک نشست پرسش و پاسخ برای عموم دانشجویان برگزار شده است.

مدرسی افزود: تریبون آزاد با مجوز رسمی که داده شد، از سوی تشکل دانشجویی جامعه اسلامی در محوطه دانشگاه  برپا شد و در قالب آن ۲۰ دانشجوی مخالف و موافق به آزادانه‌ترین شکل ممکن نظرات خود را بیان کردند و هیچ پیامدی متوجه آنها نبود.

وی اضافه کرد: نشست پرسش و پاسخ نیز در سالن ابن سینا با حضور آزاد دانشجویان برگزار شد و دانشجویان به طرح سوال و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوشهر پاسخ گفتند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: برپایی کرسی آزاد اندیشی نیز در دستور کار دانشگاه قرار گرفته و هماهنگی لازم برای برپایی آن انجام می‌شود.