قیمت ماهی و میگو  در بوشهر چند؟
قیمت ماهی و میگو  در بوشهر چند؟

ندای استان:نرخ انواع ماهی و میگوی خلیج فارس در بازار استان بوشهر در روز ۱۲ مهرماه اعلام شد.

به گزارش ندای استان، وسعت زیاد خلیج فارس سبب شده تا تنوع آبزیان از دریای خزر بیشتر شود و اکوسیستم مناسبی را برای رشد و نمو موجودات دریایی را فراهم آورد.

همچنین ارزش غذایی بالای آبزیان دریایی جنوب (انواع ماهی جنوب) یک ویژگی ممتاز به حساب می آید، از این رو کلیه اقوام در سراسر کشور با ذائقه های مختلف و سبک غذایی متفاوتی که در میان آن ها رایج است، به استفاده از محصولات دریایی جنوب رغبت دارند. از طرفی ماهیان دریایی جنوب اغلب فاقد تیغ های ریز هستند و این امر سبب می گردد تا مصارف گسترده تری را در سبد غذایی خانواده ها داشته باشند.

در این گزارش به قیمت فروش ماهی و میگوی خلیج فارس در بازار استان بوشهر می پردازیم.

۱. ماهی شیر: ۱۹۰ هزار تومان

ماهی شیر از پرطرفدارترین و کم تیغ ترین ماهی های جنوب است که حاوی پروتئین و سرشار از اسید چرب امگا ۳ است. این ماهی فقط یک فلس خیلی نازک و ریز وسطش دارد، که این تیغ به راحتی قابل جدا شدن است و در دسته ماهی های گوشتی جنوب است. بیشتر مردم ماهی شیر را به دلیل  طعم این ماهی و کم تیغ بودن آن دوست دارند و  همیشه جز انتخاب های مردم جنوب و سایر شهرها است.اگر میخواهید ماهی شیر را سرخ کنید بهتر است که این ماهی مدل استیک شده یا اصطلاحا کالباسی پاک شود.

 

۲. ماهی قباد: ۱۸۰ هزار تومان

ماهی قباد از خانواده تن ماهیان می باشد و مانند ماهیان این خانواده دارای بدنی دوکی شکل است. از نظر ظاهری ماهی قباد و ماهی شیر بسیار شبیه به هم هستند فرق این دو ماهی را می توان از رنگ بدن آن ها تشخیص داد، که ماهی شیر روشن تر از ماهی قباد است و ماهی شیر دارای بدنی کشیده تر نسبت به ماهی قباد است.

 

۳. ماهی شوریده: ۲۸۰ هزار تومان

ماهی شوریده یکی از ماهی های خوراکی و محبوب است. این ماهی از راسته سوف‌ماهی‌سانان و از خانواده شوریده ماهیان است. شوریده‌ ماهیان (Sciaenidae) خانواده ای بزرگ از ماهیان هستند که باله پشتی بلندی دارند. این باله معمولا تا نزدیکی دم امتداد دارد. این ماهی تیغ کمی دارد و پوست آن در بالا نقره ای رنگ و در زیر شکم مایل به سفید است. این ماهی معمولاً در عمق ۴۰ متری آبهای ساحلی زندگی می کند. این ماهی بومی خلیج فارس و دریای عمان است و برای پخت قلیه ماهی انتخاب خوبی است.

 

۴. ماهی تن: ۵۰ هزار تومان

برخلاف انواع دیگر ماهی‌ها که گوشت سفید دارند، ماهی تن (ویر) گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت آنها، میزان زیاد میوگلوبین (پروتیین محتوی آهن قرمز در عضله)، در بافت‌های ماهیچه است.گوشت سفت ماهی تن دارای پروتئین و ویتامین‌های بسیاری است. ماهی تن، ماهی‌ای است که در اکثر کنسروهای ماهی از آن استفاده می‌کنند.

 

۵. ماهی چنگو: ۷۰ هزار تومان

ماهی دوولمی یا چنگو گوشت سفید و صورتی بسیار لذیذ و کم خاری دارد. ماهی چنگو یکی از بهترین گوشت ها را برای سرخ کردن و ماهی کبابی دارد. البته انواع مختلفی از غذاها را می توان با این ماهی درست کرد اما هیچکدام به خوبی ماهی سرخ کرده نیستند. اکثر حملات قلبی بعلت ایجاد لخته های خونی در سرخرگها و سیاهرگها و جلوگیری از جریان مناسب خون در رگها صورت می پذیرد. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی کوتر می تواند در کاهش التهاب بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید نقش داشته باشند.

۶. ماهی سرخو: ۲۴۰ هزار تومان

ماهی سرخو، یک ماهی خوشمزه‌‌ دریایی برای سرخ کردن یا کباب کردن است. بدون بوی آزاردهنده و معروف به ماهی معطر است.طعمی دلچسب و گوشت با کیفیت لطیف و سفیدی دارد. سرشار از پروتئین بوده و بسیار راحت الهضم است. میزان خار و دور ریز این ماهی پائین است. به دلیل امگا۳ بالا و کلسترول کم، برای بیماران قلبی و کودکان و زنان باردار مفید است و خاصیت ضد سرطانی دارد.

 

۷. ماهی شعری: ۱۳۰ هزار تومان

ماهی شعری یا شهری یکی دیگر از ماهیان دریایی و پرطرفدار جنوب است که تیغ کمی دارد و برای طبخ قلیه ماهی و کبابی بسیار مناسب است. ماهی شعری در چهارنوع وجود دارد که بهترین نوع آن شعری دم زرد است.

 

۸. ماهی حلوا سیاه: ۱۸۰ هزار تومان

ماهی حلوا سیاه همچون ماهی حلوا سفید لذیذ و خوشمزه است ولی تیغ های ریزی دارد. طعم ماهی حلوا سیاه تفاوت زیادی با ماهی حلوا سفید ندارد، اما گوشت آن کمی سفت تر است. خرید ماهی حلوا سیاه نیز همچون حلوا سفید کاملا سلیقه ای است.

 

۹. ماهی سنگ‌سر: ۱۹۰ هزار تومان

این ماهی ظاهر مانند کتاب دارد و پوست آن نقره‌ای است و گاهی مایل به سفید می‌شود. این نوع ماهی فلس بسیار زیاد و تقریبا سفید رنگی دارد. از ویژگی‌های این ماهی دارا بودن ویتامین A برای تقویت بینایی است و نسبتا کم تیغه است.

 

۱۰. میگو: ۱۶۰ هزار تومان

میگو متوسط یکی از لذیذ ترین و پرطرفدارترین غذاهای دریایی نه تنها در ایران بلکه در همه جای جهان است. میگو دارای اسیدهای چرب امگا۳ است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک میکند.میگو سرشار از ویتامین D و B12 و پروتئین و فسفر است.میگو ضد فشار خون و آلزایمر و و کم خونی است و برای پایین آوردن کلسترول مفید است و به پیشگیری از سرطان کمک میکند. میگو سایز متوسط مناسب برای طبخ به صورت کبابی، گریل و سرخ کردن و قلیه میگو، خورش میگو می باشد.

 
  • منبع خبر : فارس