تامین خوابگاه برای همه دانشجویان دانشگاه خلیج فارس
تامین خوابگاه برای همه دانشجویان دانشگاه خلیج فارس

ندای استان:سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: تاکنون امکانات خوابگاهی به همه دانشجویانی که مراجعه کرده‌اند تحویل و برای ۶۰۰ دانشجوی ورودی دوره کارشناسی نیز پیش بینی شده است تا هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش ندای استان،محمد مدرسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: حدود نیمی از دانشجویان این دانشگاه غیر بومی و نیازمند استفاده از خوابگاه هستند که تاکنون سه هزار نفر اسکان یافته اند و به ازای نیمی از جمعیت ورودی مقطع کارشناسی نیز امکانات خوابگاهی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود هشت هزار نفر در دانشگاه خلج فارس تحصیل می‌کنند، افزود: امسال ۴۷ نفر در ۱۳ رشته دوره دکتری و ۳۷۰ نفر در ۶۲ رشته کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند و یکهزار و ۳۰۰ نفر نیز در ۳۱ رشته دوره کارشناسی پذیرفته می‌شوند که بر اساس اعلام سازمان سنجش از یک هفته تا ۱۰ روز آینده تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

مدرسی  اضافه کرد: خوابگاه‌های دخترانه غیر از دانشکده هنر و معماری به صورت مجتمع در پردیس دانشگاه است که از نظر امنیت شرایط بسیار خوبی دارد و خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی دانشکده‌های اقماری کشاورزی و منابع طبیعی برازجان و مهندسی جم نیز تدارک شده است.

وی ادامه داد: تقویم آموزشی دانشگاه خلیج فارس متناسب با شرایط اقلیمی بوشهر از ابتدای هفته آغاز و با برگزاری آیین نمادین اهدای گل به دانشجویان و حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه، کلاس‌های درس به صورت حضوری آغاز شد.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس افزود: با وجود همه مشکلات مالی اما تعمیرات فضای کالبدی، سیستم‌های سرمایشی، تجهیزات اینترنتی، فضای فرهنگی و سالن‌های رفاهی انجام شده است و آماده برپایی یک نیم سال کامل حضوری در این دانشگاه هستیم.

هم‌آغازی اربعین حسینی و سال تحصیلی جدید

مدرسی گقت: در راستای اهمیت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی با تاکید وزیر علوم، ۲ گروه خواهران و برداران از دانشگاه خلیج فارس به صورت رایگان به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از دانشجویان از این سفر معنوی بهره‌مند شدند و با مجوز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر و معاون فرهنگی وزارت علوم ۱۰۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب تا لب مرز و هزینه‌های فرهنگی مسیر از سوی این دانشگاه پرداخت شد.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، استادان با دانشجویانی که برای حضور در پیاده روی اربعین سفر کرده‌اند همکاری می‌کنند و با توجه به اینکه در نخستین جلسه‌ها کمتر مباحث تخصصی تدریس می‌شود، دانشجویان می‌توانند این عقب ماندگی را جبران کنند.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس پس از اربعین حسینی، اظهار کرد: دفاع مقدس در امتداد اربعین حسینی است و به این مناسبت آیین باشکوهی در دانشگاه برگزار می‌شود.