افزایش ۶۸ درصدی صادرات از بوشهر
افزایش ۶۸ درصدی صادرات از بوشهر

ندای استان:مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۵ ماه نخست امسال صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد در وزن و ۶۸ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،مهدی صفوی گفت: در این مدت با احتساب میعانات گازی نیز ۱۲ میلیون و ۱۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد در وزن و ۶۷ درصد در ارزش افزایش یافته است.

به گفته مدیرکل صمت استان بوشهر، عمده کالا‌های صادراتی از استان شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی جات بوده که به کشور‌های چین، امارات، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور صادر شده است.

صفوی میزان واردات به استان بوشهر را در پنج ماه نخست امسال بیش از ۲۰۰ هزارتن کالا به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: واردات امسال نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته ۵۳ درصد در وزن و ۸۵ درصد در ارزش افزایش یافته است.

به گفته مدیرکل صمت استان بوشهر، عمده کالا‌های وارداتی شامل ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، انواع چای، انواع لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری بوده است و کشور‌های چین، امارات، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا، جمهوری کره و ژاپن بیشترین سهم واردات را به استان بوشهر داشته اند.