عدم همکاری برخی نهادها با انتقال آب به جم
عدم همکاری برخی نهادها با انتقال آب به جم

ندای استان: فرماندار شهرستان جم با انتقاد از عدم همکاری برخی نهادها با پروژه خط انتقال آب به جم گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی جم باعث هدر رفت ۵۰ درصد آب موجود می‌شود.

به گزارش ندای استان،محمد احمدپور عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران همکاری و تعامل همه نهادها و مردم لازمه توسعه و پیشرفت شهرستان جم دانست و اظهار داشت: از ابتدا به صورت ویژه به مسئله آب، فضای آموزشی و وضعیت بهداشت و درمان شهرستان ورود کردیم.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته مسئله آب شهرستان به عنوان تنش آبی در کمیته برنامه ریزی دیده نشده، تصریح کرد: با مکاتبات انجام شده ۴۸ روستا شهرستان به عنوان تنش آبی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

وی از پروژه سد باغان و خط انتقال آب سیراف به جم سخن گفت و ادامه داد: در ابتدا ورود آینده پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف مبهم بود، طی ۱۴ جلسه با متولیان امر و استاندار بوشهر و یک جلسه در سطح کشور اعتبارات خوبی جذب شد.

احمدپور با اشاره به منابع آبی محدود شهرستان و خشک شدن برخی از چاه‌های عمیق، وضعیت فعلی آب شهرستان دردناک برشمرد و اضافه کرد: برای اولین‌بار وزارت نیرو به صورت رسمی برای پروژه خط انتقال آب به جم اعتبار تخصیص داد.

عدم همکاری برخی نهادها با انتقال آب به جم

وی از درخواست نامعقول اعتبار ۷۰ میلیاردی برای پروژه خط انتقال آب به جم در گذشته بدون هیچ مطالعاتی سخن گفت و افزود: ۵۴۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه تخمین زده شده که تا به الان ۲۵۰ میلیارد آن تحت عنوان تنش آبی شهرستان جم مصوب و با برگزاری ۴ مناقصه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی از واگذاری مسئله برق خط انتقال آب به شرکت توانیر خبر داد و گفت: برخی می‌گویند تا پایان سال ۱۰ هزار متر مکعب آب وارد شهرستان می‌شود اما تا مشخص نشدن جزئیات کامل و تخصیص اعتبارت لازم در این مورد نظری ندارم.

نماینده عالی دولت با ابراز گلایه عدم همکاری برخی نهادها با پروژه خط انتقال آب به جم، بیان داشت: فرسودگی شبکه آبرسانی جم باعث هدر رفت ۵۰ درصد آب موجود می‌شود.

وضعیت نامطلوب فضای آموزشی در شهرستان

وی وضعیت فضای آموزشی مدارس شهرستان نامطلوب و دردناک ارزیابی کرد و دغدغه اصلی خود بر اتمام کامل پروژه‌های آموزشی ناقص شهرستان دانست.

احمدپور از افتتاح ۵ مدرسه در دهه فجر خبر داد و گفت: ۷۰ درصد اعتبارات ملی صرف اتمام پروژه مدارس و بهبود فضای آموزشی شهرستان شد.

وی با اشاره به جمعیت ۲۵ درصدی دانش آموزان شهرستان و برابری آن با جمعیت دانش آموزی کنگان، ابزار داشت: باید مدارس غیردولتی از اجاره ساختمان‌های کوچک بدون فضای آموزشی لازم، به سمت ساختمان سازی حرکت کنند.

احمد پور با بیان اینکه امکان ساخت بیمارستان جدید در جم نیست، گفت: ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان توحید جم در هیئت مدیره شرکت گاز مصوب شده است.

عملکرد ضعیف شهرستان در جذب سرمایه گذار

وی از عملکرد ضعیف شهرستان در جذب سرمایه گذار خبر داد و افزود: جهت حمایت از سرمایه گذاران عطای وام‌های اشتغال زایی و کم بهره مهم است.

فرماندار جم با ابراز خرسندی از استخدام ۳۷ نیروی بومی در پتروشیمی بوشهر، یادآور شد: برای حمایت از اشتغال نیروهای بومی جلسات متعدد برگزار و پیگیری کردیم تا موانع موجود رفع شود.

وی ایجاد ناحیه صنعتی در جم مهم دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد ناحیه صنعتی بدون اجرای طرح مطالعاتی آن، یک اشتباه بزرگ است.

احمدپور وجود روز بازار در جم با توجه به گرانی‌ها امری مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد: به زودی اداره تعزیرات و میراث فرهنگی در شهرستان استقرار می‌یابند.

وی با اشاره به افتتاح ۴۳ پروژه با اعتبار ۴۳ میلیارد در هفته دولت در سال ۱۴۰۰، یادآور شد: امسال ۷۰ پروژه با اعتبار ۲۱۷ میلیارد در هفته دولت اجرایی یا به بهره برداری خواهد رسید.

احمد پور گفت: در هفته دولت ۱۸ پروژه اجرایی و ۴۰ پروژه تکمیل شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی پیگیری کم کاری مدیران شهرستان در جذب اعتبارات ملی امری مهم دانست و افزود: در بخش‌های محرومیت زدایی و تنش آبی اعتبارات ملی جذب شده است.

  • منبع خبر : مهر