زمان آغاز صید میگو در استان بوشهر اعلام شد
زمان آغاز صید میگو در استان بوشهر اعلام شد

ندای استان:وی اضافه کرد: در مصوبه کمیته صید میگو یادآور شده که شناورها از انجام صید در مکان‌ها و مناطق زیستگاه نوزاد آبزیان خودداری کنند.

به گزارش ندای استان،مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه زمان صید میگو در خلیج‌فارس بر اساس نتیجه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو تعیین می‌شود اظهار داشت: گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو کشور برای ارزیابی ذخایر میگو در خلیج‌فارس فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نتیجه این فعالیت‌های تحقیقاتی، میزان ذخایر میگو در اعماق مختلف دریا مشخص می‌شود.

علی بازدار از تعیین زمان صید میگو برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی خبر داد و بیان کرد: بر اساس تصمیم‌گیری کمیته مدیریت صید استان بوشهر بعد از بررسی نتیجه گشت دریایی پژوهشکده میگو کشور مقرر شد صید میگو از ۱۸ مرداد ماه برای قایق‌ها و از ۱۹ مرداد ماه برای لنج‌های صیادی آزاد شود.

وی اضافه کرد: در مصوبه کمیته صید میگو یادآور شده که شناورها از انجام صید در مکان‌ها و مناطق زیستگاه نوزاد آبزیان خودداری کنند.

فعالیت ۲۰۰۰ فروند لنج و قایق در صید میگو

بازدار با بیان اینکه اتمام فصل صید میگو بر اساس بررسی مجدد پژوهشکده میگو اعلام می‌شود گفت: مجوز صید میگو از سوی ۲۵ مرکز تخلیه صید استان بوشهر صادر می‌شود و  تنها شناورهای دارای مجوز صید میگو می‌تواند در این عرصه فعالیت کند.

وی تعداد شناورهای صیادی استان بوشهر برشمرد و با اشاره به مشارکت بیش از ۲ هزار شناور قایق و لنج در صید میگو خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۴۷۴ قایق و ۵۳۴ فروند لنج صیادی می‌توانند با دریافت مجوز در صید میگو مشارکت کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر سفر صید میگو برای قایق‌ها را ۲۴ ساعت دانست و گفت مدت سفر قایق صیادی در صید میگو ۲۴ ساعت تعیین شده و هر روز باید مجوز خود را تمدید کند.

بازدار مدت سفر لنج‌های صیادی در صید میگو را ۴ تا ۵ روز دانست و بیان کرد: استان بوشهر دارای ۳۲ بندر صیادی است که در ۲۵ بندر آن به‌عنوان مرکز تخلیه صید، مجوز صید میگو صادر می‌شود.

تقاضا و عرضه قیمت میگو در بازار بوشهر تعیین می‌کند که پیش‌بینی می‌شود وضعیت قیمت میگو امسال مطلوب باشد.