صادرات اولین محموله میگوی تازه بوشهر به قطر
صادرات اولین محموله میگوی تازه بوشهر به قطر

ندای استان:رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر گفت: اولین محموله میگوی تازه مزارع پرورش استان به میزان ١١ تن به کشور قطر صادر شد.

به گزارش ندای استان،حسن بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به برداشت میگو از برخی مزارع پرورش استان بوشهر، اولین محموله میگوی تازه مزارع پرورش استان به خارج کشور به میزان ١١تن و به کشور قطر صادر و این روند همچنان ادامه دارد.

بازیار ادامه داد: میگوی های پرورشی پس از صید از مزارع جهت فرآوری و بسته بندی مناسب با خودروهای دارای شرایط بهداشتی حمل میگو به کارگاه های فرآوری حمل و پس از فرآوری و بررسی وضعیت ظاهری و بهداشتی توسط دامپزشکان مربوطه، تحت نظارت دامپزشکی استان بوشهر اجازه بهداشتی صادرات داده می شود.

وی اشاره کرد: مجوزها در قالب گواهی حمل بهداشتی بین المللی جهت ارائه به کشور مقصد صادر می شود و بدون این گواهی بهداشتی بین المللی امکان صادرات محصولات دامی وجود نخواهد داشت.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به صادرات این محصول در سال های قبل و تولید پیش بینی شده میگوی پرورشی در سال جاری و به خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی و موقعیت گمرک دیر به عنوان نزدیک ترین پورت خروجی ایران به کشور قطر، پیش بینی می شود صادرات میگوی پرورشی به کشور قطر افزایش یابد.

بازیار عنوان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از بازارهای مهم میگوی پرورشی استان بوده است و در سال گذشته حدود هفت هزار تن آبزیان به این کشورها از استان بوشهر صادر شده است و در سال جاری نیز تاکنون حدود دو هزار تن صادرات آبزیان انجام شده است.