استاندار:به وانت بارها سختگیری نشود
استاندار:به وانت بارها سختگیری نشود

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: با وجود تلاش همه جانبه دشمن علیه انقلاب دولت سیزدهم با پشتیبانی مردم با تمام قوا در حال میدان داری جنگ اقتصادی است.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود:  امروز در این شرایط سخت فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی فرماندهان میدانی جنگ اقتصادی هستند.

وی با اشاره به این آیه قرآن که در راه خدامجاهدت کنید چرا که خداوند راه را باز می کند اظهار کرد: با وجود اینکه کمتر از یک سال از عمر دولت جهادی و انقلابی می‌گذرد اما در همین مدت  آثار موفقیت و پیروزی های این جنگ براحتی هویدا شده است و از این به بعد شاهد اتفاق‌های جدیدی خواهیم بود.

محمدی زاده ادامه داد: امروز ذخیره ارزی کشور وضعیت خوبی است و این نشان می دهد مردم درک دقیقی از شرایط دارند.

وی با اشاره به مردمی سازی یارانه ها گفت: شاید تا قبل از مردمی سازی یارانه ها هیچ کسی فکر نمی کرد مردم با وجود فشار و سختی اینقدر این مساله را درک کنند و این شرایط خاص تداعی کننده همان شرایط دوران دفاع مقدس است.

محمدی زاده افزود: این مردم با وجود همه سختی‌ها اما با درک درست از اقدامات دولت و نظام باز هم با دولتمردان همراهی می کنند و باید قدردان این ملت بود.

وی تاکید کرد: اگر در کنار همراهی ملت؛ مجاهدت شبانه روزی مدیران و خدمتگزاران این مردم وجود داشته باشد پیروزی ها یکی پس از دیگری هویدا می‌شود و به طور یقین این شرایط ناامیدی دشمن را رقم می زند.

محمدی زاده با بیان اینکه در این شرایط  دشمن به سراغ ما می آید و سعی بر توافق و حل مساله خود با جمهوری اسلامی می کند گفت: ما باید با تکیه بر مردم، مجاهدت، اقتصاد مقاومتی و توجه به نیروهای داخلی در مقابل دشمن ایستادگی و دشمن را مجبور به توافق کنیم.

قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام است

استاندار بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت دکتربهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: شهید بهشتی از عالم ترین، داناترین و مطلع ترین مدیران و بزرگان کشور بود که به شناخت دقیقی از چگونگی شکل گیری نظام اسلامی رسیده و به همین دلیل در تدوین قانون اساسی نقشی مهم برعهده داشت.

محمدی زاده افزود: شهید بهشتی با بررسی دقیق نظام‌های سیاسی دنیا نزدیک ترین الگوی ساختاری برای حکومت اسلامی را طراحی کرده بود و دشمن با شناخت دقیق از این ظرفیت و نقش ایشان در انقلاب تمام تلاش خود را برای ترور او به کار گرفت.

وی با تاکید براینکه قوه قضائیه تنها یک تشکیلات قضایی نیست ادامه داد: قوه قضائیه یک رکن مهم انقلاب است و در این سال‌ها همواره این قوه به کمک حاکمیت آمده و درحفظ نظام اسلامی ایفای نقش کرده و می‌کند.

 نظارت بر بازار ادامه یابد

استاندار بوشهر گفت: به منظور کمک به وضعیت معیشتی مردم، نظارت بر بازار و برخورد با سوداگران کالاهای مورد نیاز ضروری است.

وی یادآور شد: به منظور تعادل در معیشت و اقتصاد خانواده ایجاد روز بازارها در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف ضروری است و فرمانداران و شهرداران نسبت به فعال سازی این بازارها باید اقدام کنند.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه اگر برپایی روزبازارها هفته یک بار کم است این بازارها سه روز در هفته برگزار شوند افزود: اگر بازار روز بوشهر براساس برنامه سه روز در هفته پیش نرفت و تا پایان مرداد به هدف خود نرسید باید هفته ای هفت روز این میدان تره بار فعال باشد.

وی تاکید کرد: همچنین به وانت هایی که در مکان‌های مختلف اقدام به فروش مایحتاج مردم اقدام می کنند نیز سخت گرفته نشود.

محمدی زاده همچنین با اشاره به گرمای هوا افزود: روند صرفه جویی در مصرف آب و برق ادامه داشته باشد تا از پیک مصرف عبور کنیم  ضمن اینکه با انشعاب‌های غیرمجاز برخورد قاطع صورت گیرد و جریمه های سنگین و بازدارنده  لحاظ شود.

وی با اشاره به تعطیلی مدرسه ها و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های اجرایی از برنامه های تابستانی آموزش و پرورش حمایت کنند تا اوقات فراغت دانش آموزان به صورت بهینه سپری شود.

محمدی زاده یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش در قالب برنامه ای مدون برای دانش آموزانی که در درس‌های پایه دچار مشکل هستند کلاس جبرانی برگزار کرده که باید آنها را حمایت و پشتیبانی کرد.

وی همچنین بر ضرورت برپایی قرارگاه حجاب و عفاف و پشتیبانی از برنامه های این قرارگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی با برپایی برنامه های فرهنگی عید غدیر را گرامی بدارند.

محمدی زاده افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بیان عملکرد خود با استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه‌ها اقدام کرده و روابط عمومی ها در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند.

وی سرعت بخشی در روند انتصاب معاونان و روسای ادارات شهرستانی و  واگذاری زمین در شهرهای کوچک با اولویت جامعه ایثارگری را مورد تاکید قرار داد.

زمینه برای سرمایه گذاری در استان بوشهر فراهم است

محمدی زاده با اشاره به تشکیل شورای سرمایه گذاری و اشتغال با هدف روان سازی این مسیر در استان بوشهر گفت: هرچند در گذشته به عنوان  سرمایه ستیز و سرمایه گریز مشهور بودیم اما باید بدانیم برای عمران، آبادی، توسعه و اشتغال هیچ راهی جز حضور سرمایه های مردم در میدان نداریم.

وی ادامه داد: کل منابع عمرانی استان بوشهر تنها یکهزار میلیارد تومان است این در حالی است که تنها یک پروژه اقتصادی به تنهایی با یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این استان اجرا می شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید بخش خصوصی را با روان سازی و سرعت بخشی در فرایند سرمایه گذاری  کمک کرد و بوشهر در این زمینه به استان نمونه کشور تبدیل شود.

استاندار بوشهر آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به بخشی از دشت شبانکاره، سرعت بخشی در اجرای زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، اجرای محور ریز، شنبه و باغان، لایروبی خور بندر ریگ و آغاز عملیات اجرایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد جدید مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن، تقویت زیرساخت های صادراتی بندر دیر در تیرماه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: بندر دیر به عنوان محور تعاملات اقتصادی با قطر شناخته شده و حجم صادرات کالاها به این کشور از بندر دیر باید افزایش یابد.

محمدی زاده یادآور شد: تلاش می شود تا هفته آینده مجوز و مصوبه سفر  لنج‌ها به کشورهای جنوبی خلیج فارس گرفته و زمینه سفر این شناورها فراهم شود.