افتتاح ۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در تنگستان
افتتاح ۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در تنگستان

ندای استان:۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در روستای جایینک تنگستان با حضور استاندار بوشهر و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در آیین افتتاح این طرح با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی در روستا‌های استان، بیان کرد: آسفالت معابر، کنترل سیلاب و بهسازی و نوسازی منازل روستایی در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا امسال ۲۴۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود که تا کنون عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی آن آغاز شده است و بقیه نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین ایمن‌سازی روستا‌ها و اماکن روستایی در برابر روان آب و سیلاب‌ها از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۰ روستا در استان بوشهر در مسیر سیلاب قرار دارند، گفت: ساکنان این روستا‌ها در زمان بارندگی نگران جاری شدن سیل هستند که مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب برای جلوگیری از وارد شدن آب روان در روستا‌ها در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

محمدی‌زاده با تاکید بر اینکه این‌گونه فعالیت‌ها با مشارکت جمعی و محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداران در روستا‌های استان اجرا می‌شود، از همکاری و مشارکت شورا‌های اسلامی، دهیاران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخشداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم در اجرا طرح‌های عمرانی در روستا‌ها تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن و عمران و آبادانی روستا‌های استان از سوی بنیاد مسکن گفت: با اجرا این طرح‌ها ایمنی منازل و روستا‌های استان در برابر زلزله و سیلاب ارتقا یافته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما