تامین غذای لاکچری تماشاگران جام جهانی توسط بوشهر
تامین غذای لاکچری تماشاگران جام جهانی توسط بوشهر

ندای استان:بازدار گفت: با توجه به برپایی جام جهانی ۲۰۲۲ در پاییز امسال در کشور همسایه قطر، استان بوشهر آمادگی تامین میگوی گردشگران و تماشاگران جام جهانی قطر را دارد.

به گزارش ندای استان،علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: آبزی‌پروری از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور در استان بوشهر به شمار می‌رود و اداره کل شیلات استان در این مسیر تسهیلات و تمهیدات لازم را برای پرورش میگو و همچنین ماهی در قفس اندیشیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ سایت فعال پرورش میگو در استان بوشهر وجود دارد و در تابستان امسال حدود ۷ هزار هکتار از مزارع و سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر زیر کشت خواهند رفت.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۲۸ هزار تن میگوی با کیفیت در مزارع میگوی استان برداشت شد که امسال انتظار داریم ۳۴ هزار تن میگوی درجه یک تولید و برداشت شود.

بازدار تصریح کرد: با توجه به برپایی جام جهانی ۲۰۲۲ در پاییز امسال در کشور همسایه قطر، استان بوشهر آمادگی تامین میگوی گردشگران و تماشاگران جام جهانی قطر را دارد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از تامین غذای لاکچری تماشاگران جام جهانی قطر توسط استان بوشهر خبر داد و گفت: میگوی سوخاری و خوراک میگو از لاکچری‌ترین غذاهای دنیاست و در زمان برگزاری جام جهانی، چندین‌هزار تن میگوی با کیفیت و استاندارد برای مصرف تماشاگران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر صادر می‌شود.

بازدار اضافه کرد: میگوی بوشهر از خاصیت غذایی بی‌نظیری برخوردار است و امیدواریم با افزایش حوضچه‌ها و مزارع پرورش میگو و افزایش تولید، شاهد تحولی بزرگ در آبزی‌پروری استان بوشهر باشیم.