بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری بوشهر
بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری بوشهر

ندای استان: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر از نوسازی ناوگان اتوبوس شهری خبر داد و گفت: برای این مهم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که از محل اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

به گزارش ندای استان، وحید نیک‌روش صبح امروز در جلسه شورای شهر بوشهر توسعه خدمات‌رسانی به مردم در عرصه‌های مدیریت شهری را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام در اولویت برنامه شهرداری بوشهر قرار گرفته است.

وی وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای شهر بوشهر ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری نوسازی می‌شود که در راستای این مهم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۵ دستگاه اتوبوس نوسازی شده و به‌زودی ۵ دستگاه اتوبوس دیگر تحویل سازمان حمل و نقل شهری می‌شود خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش قیمت قطعات اتوبوس شهری برای نوسازی، مجری این طرح با مشکلاتی مواجه و راهکارهای لازم برای حل این مشکل ارائه شده است.

نیک‌روش تعداد اتوبوس‌های در خط حمل و نقل شهری بوشهر را ۱۸ دستگاه دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس تأکیدات شورای شهر بوشهر و درخواست شهروندان برای افزایش و نوسازی ناوگان اتوبوس شهری، شورای شهر بوشهر در بودجه شهرداری با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار در قالب اوراق مشارکت پرداخت می‌شود اضافه کرد: مجوز طرح توجیهی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بوشهر از وزارت کشور دریافت شده و شهرداری بوشهر این موضوع نیز در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر توجه به نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر را یکی دیگر از مطالبات شورا و شهروندان بوشهری دانست و تصریح کرد: مقرر شد مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار با یکی از بانک‌های عامل مذاکره کند تا تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوشهر در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شود.

نیک‌روش با بیان اینکه شهرداری بوشهر توان خرید اتوبوس ندارد گفت: انتظار می‌رود دولت به کمک شهرداری‌ها بیاید تا بتوان گام موثر در این زمینه برداشته شود.

  • منبع خبر : تسنیم