تصویب راه‌اندازی مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری بوشهر
تصویب راه‌اندازی مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری بوشهر

ندای استان:رئیس کمیسیون پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: راه‎اندازی مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری بندر بوشهر همراه با شیوه‌نامه‎های آن به تصویب این شورا رسید.

به گزارش ندای استان،شهناز پولادی روز سه‌شنبه در نشست شورای شهر بوشهر اظهار کرد: در حالی که بیشتر شهرداری‌های مراکز استان‌ها مرکز پژوهش و مطالعات دارند اما شهرداری بوشهر فاقد این مرکز است.

وی بیان کرد: کمسیون پژوهش‌های شورای شهر بوشهر از بدو کار خود راه‎اندازی مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری این بندر را  آغاز کرد که در همین زمینه شیوه‎نامه‎های آن در صحن علنی شورا به تصویب رسید.

پولادی ادامه داد: این مرکز می‌تواند بازوی علمی بسیار خوبی برای مدیریت شهری در توسعه پایدار و متوازن شهر و یک ظرفیت بسیار خوب برای پیوند مراکز علمی و مدیریت شهری باشد.

وی با  اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” اظهار کرد: حوزه مدیریت شهری، یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که می تواند از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه شهر بهره ببرد که شهرداری بوشهر باید این مهم را در دستور کار  قرار دهد.

پولادی افزود: با توجه به راهبرد شورا در زمینه تاسیس سازمان عمران شهرداری و فعال سازی کارخانه آسفالت این مهم می‌تواند نقشی اساسی در پیشبرد اهداف حوزه عمرانی  شهرداری و اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: همچنین سازمان عمرانی با تعریف ساز و کارهای موردنیاز قادر به صرفه‌جویی قابل توجهی در اجرای پروژه‎های عمرانی خواهد بود.