تامین اعتبار سالن ورزشی بانوان گناوه
تامین اعتبار سالن ورزشی بانوان گناوه

ندای استان: سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر ۱۵ میلیاردتومان اعتبار به پروژه سالن ورزشی بانوان گناوه که چندین سال بلاتکلیف رها شده بود، اختصاص یافت که دستاوردی مهم برای زنان به عنوان نیمی از جمعیت این شهرستان است.

به گزارش ندای استان، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۶ بود که در آیینی عملیات اجرایی سالن ورزشی چندمنظوره بانوان گناوه که اعتبار آن از تعهدات وزارت نفت بود ، با حضور مسئولان استانی و نماینده وقت حوزه انتخابیه کلنگ زنی شد اما پس از آن به علت نبود اعتبار و بحث تملک زمین بلاتکلیف رها شده بود تا اینکه در سفر مهرماه ۱۴۰۰ هیات دولت به استان بوشهر ، در ردیف مصوبه‌های این سفر قرار گرفت و بارقه امید در بین بانوان این شهرستان پدیدار گشت.

در بازدیدی که مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در روز چهارشنبه از پروژه های ورزشی بندر گناوه داشتند، خبرهای مسرت و نویدبخشی برای حوزه ورزش این شهرستان بویژه بانوان اعلام کرد که یکی از آنها شروع عملیات اجرایی سالن ورزشی بانوان این شهرستاندر آینده نزدیک بود.

احمد بهروزیان فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، ۹۵ میلیاردتومان برای تکمیل تعدادی از پروژه های نیمه تمام حوزه ورزش این استان مصوب شد که از این مجموع ۵۰ میلیاردتومان برای تکمیل ۲۶ پروژه نیمه تمام ورزشی بود.

وی ادامه داد: از این مجموع نزدیک به ۲۵ میلیاردتومان به شهرستان گناوه اختصاص یافت که  ۱۵ میلیاردتومان آن برای تکمیل سالن ورزشی بانوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: سالن درنظرگرفته شده در زمینی به مساحت یک هکتار و با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ نفر در بهترین نقطه گناوه بزودی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمینسالن به تملک اداره ورزش و جوانان در آمده و سند آن اخذ شده است، گفت: تنها عملیات زیرسازی این پروژه از سال های قبل با اعتباراتی که داشتیم انجام شده است.

بهروزیان فر بیان کرد: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و مسئول منطقه نفت خیز جنوب کشور برگزار شد، ۱۵ میلیاردتومان برای این سالن و به علاوه ۲ میلیارد تومان برای زمین چمن گناوه صورت گرفته و به حساب این اداره واریز شده است.

وی ادامه داد: اعتباری که برای این پروزه اختصاص یافته است در سفر رئیس جمهور، جزوتعهدات وزارت نفت بوده که واریز شده است و تا یک ماه آینده کارهای مناقصه این پروژه انجام خواهد شد و درصددیم تا  در یک سال بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

مدیرکل  ورزش و جوانان استان بوشهر اظهارداشت: بعد از انجام مناقصه، بر اساس برنامه ریزی ها، در مدت ۱۲ ماه تکمیل خواهد شد و تحویل مردم گناوه بویژه بانوان که از مطالبه های بحق آنان است، خواهیم داد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه کمبود فضای ورزشی دارد، سالن ورزشی بانوان گناوه با اولویت برای این قشر، چندمنظوره احداث و استفاده متعددی از آن خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: یکی از پروژه های مهم اولویت دار دیگر گناوه ، احداث پیست تارتان در استادیوم شماره ۲ این شهرستان است که باتوجه به سابقه و افتخارات دوومیدانی کار ان شهرستان در میادین بین المللی دارند، از مجموع اعتبار ۵۰ میلیاردتومان سفر رئیس جمهور که برای تکمیل ۲۶ پروژه نیمه تمام گذاشته ایم از آن ردیف اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

بهروزیان فر افزود: احداث این پیست که میزان اعتبار موردنیاز آن در حال برآورد است،  هشت خطه و از  استانداردهای بین المللی برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا یک ماه آینده عملیات پیست تارتان گناوه شروع شود و سعی می کنیم که مدت زمان اجرا و تکمیل آن حداقل ۶ ماه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اظهارداشت: احداث سه زمین ورزشی برای روستاهای شهرستان گناوه که اعتبار آن از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور تامین شده است در برنامه کاری قرار دارد و بمحض اینکه فرماندار شهرستان  زمین ها را معرفی کرد عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی تعویض کف پوش سالن حوادث گناوهرا  که وضعیت خوبی ندارد از دیگر اولویت ها عنوان کرد و ادامه داد: درصددیم در دو هفته آینده انجام شود.

بهروزیان فر بیان کرد: استخر بندرگناوه که نیاز به تعمیرات داشت در حال انجام است و درصددیم تا قبل از فصل تابستان مجدد راه اندازی شود.

وی افزود: تعمیر و تجهیز سالن ورزشی نفت بندرگناوه نیز در دستور کار قرار گرفته است و برای تامین سیستم سرمایشی آن از سرجمع اعتباراتی که در سفر رئیس جمهور ابلاغ شد، اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در زمینه وضعیت چمن استادیوم ورزشی شهید احمدزاده بندرریگ که مطلوب نیست، گفت: در اولین فرصت از این مکان بازدیدی صورت خواهم داد و نواقص آن را برطرف خواهیم کرد.

وی اظهارکرد: چمن استادیوم شماره یک بندرگناوه نیز نواقصی دارد که باتوجه به پیگیری نماینده حوزه انتخابیه مجلس اعتباری برای بازسازی آن اختصاص یافته است و پس از کارهای کارشناسی آن را برطرف خواهیم کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه، فراهم کردن فضای اختصاصی برای بانوان ورزشکار این شهرستان را از اولویت های این اداره دانست که دراین راتباط رایزنی های فراوانی انجام و احداث یک سالن اختصاصی چندمنظوره ورزشی برای این قشر در نظر گرفته شد.

رحمان عمادی افزود: در این ارتباط جانمایی و زیرسازی این مجموعه در زمینی به مساحت یک هکتار در سال ۱۳۹۶ انجام شده است اما به علت معطل بودن اعتبار و وضعیت تملک بلاتکلیف مانده بود.

وی گفت: برای احداث این مجموعه با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ نفر در آن سال، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که قرار بود ۱۵ میلیارد ریال آن با پیگیری نماینده وقت حوزه انتخابیه توسط وزارت نفت و مابقی از اعتبارات شهرستانی تامین شود، اما ادامه آن متوقف شد.
رئیس اداره ورزش وجوانان گناوه، تعداد بانوان ورزشکار شهرستان را حدود سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این مجموع یکهزار و ۱۸۷ سازمان یافته هستند و در ۲۰ رشته ورزشی فعالیت دارند.

در ششمین سفر استانی آیت الله سید ابراهم  رئیسی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت سیزدهم که در ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان بوشهر انجام شد ۹۳ مصوبه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید که یکی از مصوبه‌ها در حوزه ورزش این استان تامین اعتبار احداث سالن ویژه بانوان گناوه است.

  • منبع خبر : ایرنا