آغاز برداشت محصولات جالیزی بهاره در استان
آغاز برداشت محصولات جالیزی بهاره در استان

ندای استان:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصولات جالیزی تولید بهاره از سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتار در استان آغاز شد.

به گزارش ندای استان،کبری توکلی روز سه‌ شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۲۰ هزار تن محصولات جالیزی از مزارع استان  بوشهر برداشت شود.

وی بیان کرد: عمده محصولات جالیزی استان بوشهر شامل خربزه، طالبی و هندوانه به ترتیب با سطح زیر کشت یکهزار، ۹۵۰ و ۶۵۰ هکتار بیشترین میزان تولید محصولات جالیزی بهاره را  در استان به خود اختصاص می‌دهند.

توکلی ادامه داد: بیشتر محصولات تولیدی به بازارهای مصرف داخلی عرضه می‌شود و نزدیک به ۲۰ درصد این تولیدات درصورت مناسب بودن شرایط صادراتی به کشورهای همسایه همچون قطر، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه محصولات جالیزی از مجموع محصولات با مصرف آب بالا بوده و مدیریت بهینه آبیاری و همچنین مدیریت مزرعه تاثیر بسزایی در کاهش خسارت وارده به سفره ها و  منابع زیر زمینی و  سطحی آب دارد از همه کشاورزان و تولیدکنندگان درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اجرایی الگوی کشت؛ هم در صرفه جویی مصرف آب کشاورزی و همچنین در ثبات و مدیریت تولید و بازار این نوع محصولات کوشا و فعال باشند.