ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان
ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان

ندای استان:استاندار بوشهر از ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خبر داد و گفت: کشت گسترده درخت و ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان از برنامه‌های دو سال آینده منابع طبیعی استان است.

به گزارش ندای استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در آیین گرامیداشت روز درختکاری در اردوگاه دانش‌آموزی در روستای احمدی شهرستان بوشهر با گرامیداشت روز پاسدار و گرامیداشت یاد و نام شهدا با بیان اینکه باید قدر منابع طبیعی را بدانیم اظهار داشت: این مراسم نمادین است اما هدف ما بیان یک برنامه اجرایی و عملیاتی برای آینده است.

وی به مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: حکومت شاه یک حکومت ضعیف و ناتوان بود و اقداماتی برای رفاه و آسایش مردم انجام نمی‌داد و وضعیت فلاکت‌بار بود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در مورد منابع طبیعی وضعیت خیلی بد بود و در موضوع سوخت، مردم از چوب بیابان و بوته و علف‌های بیابان استفاده می‌کردند و درختان و بوته‌ها از بین می‌رفت و منابع طبیعی نابود شد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: مردم در حوزه آب شرب و شست‌وشو مشکل داشتند ولی امروز به برکت انقلاب، روزانه ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در استان مصرف می‌شود و نشان می‌دهد که کیفیت خدمات چه پیشرفتی حاصل شده است.

وی افزود: روستاها قبل از انقلاب هیچگونه درخت و گیاهی نداشتند ولی امروز روستاها پر از درختان ثمرده هستند.

استاندار بوشهر گفت: امروز گاز وارد منازل شده و ۹۴ درصد روستاهای استان بوشهر گازدار هستند و مردم‌ مجبور نیستند درختان را به‌خاطر سوخت قطع کنند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

محمدی‌زاده یادآور شد: این مسائل سبب شده که منابع طبیعی حفظ شود و کوه‌پایه‌ها و اراضی ما مملو از پوشش گیاهی شده است که تأمین آب و همچنین گاز، سبب شده که منابع طبیعی حفظ شود.

وی بیان کرد: باید اقدام اساسی در حفظ منابع طبیعی داشته باشیم و بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در عرصه فاضلاب، شهرستان بوشهر روزانه ۳۵ هزار متر مکعب و در گناوه روزانه ۸ هزار متر مکعب و در دیلم روزانه بیش از ۵ هزار متر مکعب آب فاضلاب تولید می‌شود.

محمدی‌زاده افزود: این فاضلاب چنانچه رهاسازی نشود و به دریا ریخته نشود، می‌توان در درختکاری و فضای سبز از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید حرکت گسترده‌ای در عرصه درختکاری و جنگل‌کاری داشته باشیم و به‌جای ۴۰ هزار درخت حرا، سالانه ۴۰۰ هزار درخت کاشته شود و این ظرفیت موجود است.

استاندار بوشهر افزود: در منابع طبیعی استان برای ۲ سال آینده یک حرکت گسترده و قوی اجرا می‌شود و انتظار داریم هزاران هکتار جنگل ایجاد کنیم.

محمدی‌زاده از ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: کشت گسترده درخت و ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان از برنامه‌های ۲ سال آینده منابع طبیعی استان است.

وی به مسئله آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و گفت: در سال ۲ میلیارد متر مکعب آب از استان بوشهر در بارندگی به دریا ریخته می‌شود و باید اقدام اساسی برای مهار آب داشته باشیم تا هدر نرود و آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند کمک اساسی به این موضوع کند و منابع زیرزمینی را تقویت خواهد.