افتتاح مرکز قرنطینه دام در بوشهر با سرمایه‌گذاری قطری‌ها
افتتاح مرکز قرنطینه دام در بوشهر با سرمایه‌گذاری قطری‌ها

ندای استان:محوطه اعتمادشده سلامت دام در استان بوشهر با حضور استاندار و سرمایه‌گذاری قطری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر در مراسم افتتاح مجموعه اعتمادشده سلامت دام در این استان، ایران را یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشت در خاورمیانه عنوان کرد و گفت:از سوی دیگر کشورمان، کریدور ارتباطی کشور‌هایی مثل ترکمنستان به عنوان تولید کننده‌های مطرح گوشت با کشور‌های حوزه خلیج فارس است و این موضوع، اهمیت راه‌اندازی این طرح را نشان می‌دهد.

احمد محمدی‌زاده افزود: مدیران استان از هر گونه سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند و تمام تلاش ما حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله تولید مواد پروتئینی است.

او گفت: با توجه به پیش رو بودن مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، تمام تلاشمان را برای تامین مواد پروتئینی مورد نیاز این کشور را به کار خواهیم گرفت.

استاندار بوشهر ادامه داد: در تلاشیم تا زمینه‌ پرواربندی دام را هم برای سرمایه گذاران قطری فراهم کنیم.

محمدی‌زاده معتقد است، استان بوشهر در شرایطی قرار دارد که نرخ مهاجرت در آن منفی و نرخ سرمایه‌گذاری در آن مثبت است و این جدیت مسئولان اجرایی استان را نشان می‌دهد تا بوشهر را به یک کارگاه صنعتی و تولیدی سرمایه گذاری تبدیل کنند.

شیخ صالح جابر المری سرمایه‌گذار قطری هم گفت: استاندارهای محوطه اعتمادشده سلامت دام بوشهر مطابق با اصول سازمان جهانی بهداشت دام است.

به گفته او، برای رعایت اصول قرنطینه، این مرکز با حفظ فاصله لازم از مناطق مسکونی ساخته شده است.

سرمایه گذار قطری افزود: در ساخت و تجهیز این مرکز به شکلی عمل شده است تا رضایت دولت ایران و قطر تامین شود.

شیخ صالح جابر المری بیان کرد: طرح دیگری هم با عنوان کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد تجاری بوشهر ساخته خواهد شد.