افتتاح ۱۹ طرح شیلاتی در استان بوشهر
افتتاح ۱۹ طرح شیلاتی در استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۹ طرح شیلاتی با سرمایه گذاری ۲۱۸ میلیارد تومان در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روز شنبه به نقل از علی بازدار افزود: با اجرای این طرح‌ها شیلاتی سه هزار تن به ظرفیت تولید آبزیان در این استان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۷ طرح تولیدی شامل ۱۳ مزرعه ۱۰ تا ۲۵ هکتاری پرورش میگو با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان، ۲ طرح پرورش ماهی در قفس در دریا با ظرفیت یکهزارتن و سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومان و ۲ کارگاه تکثیر با سرمایه گذاری ۳۶ میلیارد تومان است.

بازدار با اشاره به بهره برداری از  ۲ طرح زیرساختی شیلاتی در دهه مبارک فجر در استان بوشهر گفت: این طرح‌های زیرساختی شامل بهره برداری از اسکله شناور قایق‌ها در بندر دیّر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اسکله بتنی لاور ساحلی با اعتبار سه میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به رشد روزافزون سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر بخش شیلات افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی، ۱۵ میلیارد تومان دولت و ۷۳ میلیارد تومان توسط بانک‌ها تامین شده است.

بازدار با اشاره به تهیه مقدمات برای انتخاب سرمایه گذاران طرح‌های پرورش میگو در سایت‌های شیف غربی و دیلم شمالی گفت : در صورت فراهم شدن شرایط و در اجرای مصوبه ششمین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر ۱۱۵ طرح ۱۰ هکتاری در این ۲ سایت پس از برگزاری فراخوان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرورش میگو واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این ۲ طرح بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که افزایش ۱۱ هزارتنی ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم ۱۶ مهرماه امسال به استان بوشهر سفر کردند.

  • منبع خبر : ایرنا