هشدار هواشناسی بوشهر درباره کاهش دما و تلاطم دریا
هشدار هواشناسی بوشهر درباره کاهش دما و تلاطم دریا

ندای استان:به گفته شکوهی‌پور، دمای هوا در استان به طور میانگین ۶ تا ۱۱ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و این کاهش دما در مناطق بلند استان بیشتر خواهد بود.

به گزارش ندای استان،مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد که از سه شنبه(۲۸دی) تا پایان جمعه(اول بهمن) به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید شمال غربی خلیج فارس، سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج  خواهد بود. پیش بینی می‌شود در این مدت در ساعاتی سرعت وزش باد روی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر برسد.

فرج اله شکوهی‌پور تاکید کرد که در این مدت از رفت‌وآمدهای دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

او همچنین پیش‌بینی کرد سه‌شنبه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد روی خلیج فارس و سطح استان رخ دهد.

مدیرکل هوشناسی استان بوشهر از نفوذ توده هوای سرد، وزش باد سرد شمالی و کاهش دما از سه‌شنبه این هفته تا شنبه هفته آینده خبر داد.

به گفته شکوهی‌پور، دمای هوا در استان به طور میانگین ۶ تا ۱۱ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و این کاهش دما در مناطق بلند استان بیشتر خواهد بود.

او گفت: پیش بینی می‌شود از پنجشنبه تا شنبه دمای هوا در مناطقی از شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی، دیلم، گناوه، دیر و کنگان به آستانه ۵ درجه سلسیوس و کمتر از آن برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: این شرایط باعث سرمازدگی و یخ زدگی محصولات کشاورزی خواهد شد که لازم است کشاورزان نکات لازم را برای پیشگیری از آسیب به محصولات در نظر بگیرند.

به گفته شکوهی‌پور کاهش دما با افزایش مصرف حامل‌های انرژی همراه خواهد بود که لازم است تمهیداتی برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها صورت گیرد.