اجرای طرح درج قیمت تمام شده روی کالا‌ها در بوشهر
اجرای طرح درج قیمت تمام شده روی کالا‌ها در بوشهر

ندای استان:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح درج قیمت تمام شده روی کالا‌ها با هدف شفاف سازی قیمت‌ها در سه گروه کالایی در این استان در حال اجراست.

به گزارش ندای استان،سید حسین حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مصرف کننده درج شده روی برخی از کالا‌ها به ویژه در فرشگاه‌های بزرگ، واقعی و قانونی نیستند و بیشتر آن‌ها قیمت‌هایی است که واحد‌های تولیدی با توافق با واسطه‌ها و فروشگاه‌ها روی کالا‌ها درج می‌کنند.
سید حسین حسینی با اشاره به اینکه از اواخر آذر و بر اساس برنامه زمان بندی وزارت صمت طرح درج قیمت تمام شده رو کالا اجرایی شده است، افزود: در استان بوشهر نیز همزمان با سراسر کشور این طرح با هدف شفاف سازی قیمت‌ها در سه گروه اجرا شده است.
رییس سازمان صمت استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس این طرح واسطه‌های غیر ضرور و قیمت‌های ساختگی حذف و کالا با احتساب هزینه‌های سود عمده یا خرده فروشی، شرکت‌های پخش و هزینه حمل به دست مصرف کنده می‌رسد.
وی ادامه داد: عرضه کننده نهایی که همان فروشنده است باید قیمت کالا را با احتساب همین هزینه‌ها که حداکثر ۲۷ تا ۳۰ درصد است بر روی کالا درج کند و دیگر تولید کننده نمی‌تواند قیمت مصرف کننده را درج کند.
حسینی گفت: از ۲۷ آدر واحد‌های سلولزی و پوشاک بچه مکلف به درج قیمت تمام شده شدند و گروه دوم که از چهارم دی آغاز شده شامل لوازم خانگی بود و پس از آن هم نوبت به واحد‌های فروش  لوازم یدکی رسید.
وی تاکید کرد: بازرسان سازمان صمت در هنگام نظارت بر بازار و مشاهده تخلف، با واحد‌های صنفی متخلف برخورد قانونی خواهند کرد.
متولیان این طرح معتقدند با اجرای آن، کالا با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده خواهد رسید و قیمت‌های کاذب از بین می‌رود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما