لغزندگی جاده‌های بوشهر کار دست ۳۰ خودرو داد
لغزندگی جاده‌های بوشهر کار دست ۳۰ خودرو داد

ندای استان:رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با آغاز بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها ۳۰ خودرو واژگون شدند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ صادق مزارعی رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با آغاز فعالیت نخستین سامانه بارشی فراگیر و لغزندگی جاده‌ها ۳۰ فقره واژگونی خودرو اتفاق افتاد که حدود ۲۰ فقره از آن‌ها در جاده بوشهر- برازجان و دالکی رخ داد و بخشی از آن به دلیل پاشیدن فوگسیل(لایه حفاظتی) در جاده در ماه‌های گذشته بوده است.

به گفته او، بیشتر خسارت‌ها، مالی بوده است و تنها در یک مورد، واژگونی یک دستگاه سمند در گناوه یک فوتی به دنبال داشت.

رئیس پلیس راه استان بوشهر ادامه داد: شدت بارش‌ها باعث شده است که فوگسیل‌های جاده بوشهر- برازجان پاک‌ شود و میزان واژگونی‌ها نیز به حداقل برسد.

مزارعی افزود: جاده‌های استان بوشهر باز است، ولی با این حال رانندگان با توجه به لغزندگی مسیر‌ها باید از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.

 

او ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی بارش برف و باران در استان‌های همجوار انتظار است هم‌استانی‌ها حتی الامکان از رفتن به این مناطق و مسیر‌های کوهستانی استان مانند مسیر سیراف – جم و گردنه عامری (دیلم – بهبهان) بپرهیزند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: رانندگان در صورت تردد باید علاوه بر رعایت سرعت اطمینان‌بخش، حفظ فاصله طولی(۲ برابر روز‌های عادی)، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و توجه به توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.