استقرار دفتر سرمایه‌گذاری چین در بوشهر ضروری است
استقرار دفتر سرمایه‌گذاری چین در بوشهر ضروری است

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: توسعه روابط با کشور چین از سیاست‌ها و اولویت‌های مهم دولت است و با توجه به ظرفیت‌ اقتصادی این استان در بخش‌های مختلف، استقرار دفتر سرمایه‌گذاری چین در بوشهر ضروری است.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از احمد محمدی‌زاده در نشست با هیات سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر افزود: بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر در زمینه ساخت سد، فرودگاه، بندر، راه‌سازی، احداث بیمارستان، طرح‌های گردشگری و مجتمع تجاری است که از هیات چینی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها استقبال می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سد باهوش در استان بوشهر اضافه کرد: این سد در فاصله ۵۰ کیلومتری سد دشت‌پلنگ در استان بوشهر قرار دارد و به‌ عنوان نخستین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه مجوز ساخت سد باهوش در سفر رئیس جمهور به بوشهر صادر شده است ادامه داد: کار مطالعات و آماده‌سازی این سد انجام شده و زمینه سرمایه‌گذاری در ساخت سد باهوش فراهم است.

استاندار بوشهر به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و گفت: برای انتقال فرودگاه بوشهر به خارج از شهر زمین آن تأمین و کار مطالعات مقدماتی نیز انجام شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: قرار است سه بندر جدید و مجهز به موج شکن، اسکله و پسکرانه بندری با تجهیزات کامل در شهرهای دیلم، گناوه و ریگ هر کدام به فاصله ۵۰ کیلومتر ساخته شود

استاندار بوشهر یادآور شد: این سه طرح بندری با کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود.

محمدی زاده  ساخت بزرگراه در بوشهر را یکی دیگر از پروژه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: این پروژه دارای ۵۰ کیلومتر طول و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یک پل بزرگ است که زمینه تردد خودروهای سنگین به بندر بوشهر را فراهم می‌کند.

وی ساخت بیمارستان در عسلویه با کارفرمایی ۲ وزارتخانه نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله دیگر پروژه‌های مهم استان بوشهر عنوان کرد.

استاندار بوشهر افزود: اجرای طرح‌های گردشگری با توجه به ورود سالانه ۹ میلیون گردشگر به این استان از جمله دیگر پروژه‌های قابل سرمایه گذاری مهم در استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی گفت: چون سواحل استان بوشهر با منطقه کوهستانی فاصله دارد زمینه اجرای طرح‌های نوین گردشگری از جمله تله‌کابین دریایی حائز اهمیت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد گاز و ۹۰ درصد نفت صادراتی ایران از استان بوشهر است یادآور شد: تنها نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر قرار دارد و استقرار ۴۲ مجتمع پتروشیمی در این استان از دیگر ظرفیت‌های سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

محمدی‌زاده، توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را از پروژه‌های مهم استان بوشهر عنوان و بیان کرد: با توجه به وجود مواد اولیه لازم برای صنایع پایین دستی پتروشیمی، سرمایه‌گذاران زیادی خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند و زمینه همکاری شرکت‌های چینی در این حوزه فراهم است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حال توسعه و پیشرفت است افزود: برای ایجاد مجتمع بزرگ تجاری، اداری و خدماتی زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع در مرکز استان بوشهر آماده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: زمینه همه حمایت ها از سرمایه‌گذاران در استان بوشهر فراهم می‌شود.