تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بندر صیادی خورخان
تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بندر صیادی خورخان

ندای استان:مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بندر صیادی خورخان در شهرستان دیر اختصاص یافت.

به گزارش ندای استان،علی بازدار افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال هم برای لایروبی بندر صیادی نخل تقی در کنار ردیف‌های ملی و استانی منظور شده که امید است با تخصیص این اعتبارات مشکلات صیادان این دو منطقه برطرف شود.

وی به بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت : شیلات از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها در این مناطق حمایت‌های فنی و مالی میکند و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد.

بازدار با اشاره به بازدید از طرح بازار آبزیان در پسکرانه بندر صیادی نخل تقی که با مشارکت شهرداری نخل تقی اجرا شد افزود: عملکرد شهرداری در این زمینه ستودنی است و امیدواریم با هماهنگی با تعاونی صیادی و عرضه مستقیم ماهی در این بازار، ضمن حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت خرید برای مصرف کننده، الگویی جهت سایر مناطق استان نیز ارائه شود.

مدیرکل شیلات استان در سفر به شهرستان‌های دیر، کنگان و عسلویه، از بنادر صیادی خورخان، عسلویه، هاله و بساتین، نخل تقی، سیراف و پرک و طرح پرورش ماهی در قفس بازدید کرد و در نشست با نمایندگان مردم و جامعه صیادی در شورا‌ها و تعاونی‌های صیادی روستا‌ها و شهر‌های تنبک، عسلویه، هاله و بساتین، نخل تقی، سیراف و پرک به بررسی مشکلات صیادان این مناطق پرداخت

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما