ندای استان:آسایشگاه خیرساز “مهر مادر ” ویژه نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن استان بوشهر روز دوشنبه در آیینی باحضور مسئولان محلی در روستای سربست شهرستان گناوه افتتاح شد.

به گزارش ندای استان، امام جمعه گناوه در این آیین گفت: خیران این شهرستان همواره در کارهای عام المنفعه پیشگام هستند و منشا برکات زیادی در عرصه‌های اجتماعی، سلامت و بهداشت و آموزش شده‌اند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: آسایشگاه مهر مادر که به همت خیران شهرستان احداث شده است برای آنها صالحیات و باقیات برجای خواهد گذاشت.

وی گفت: خیرانی که اقدام به ساخت ساختمان آسایشگاه مهر مادر کردند شبانه روز زحمت کشیدند و جای تقدیر دارد.

احمد عابدی  خیری نیک اندیش از خطه جنوب کشور در بندرگناوه که چندین سال است  در این مسیر قدم بر می‌دارد، با همکاری دیگر خیران اقدام به ساخت آسایشگاه مهر مادر کرده است.

وی در آیین افتتاح این ساختمان گفت: این بنا با زیربنای ۲ هزارمترمربع در سه طبقه و با ۶ سالن ۱۲۰ متری شامل اتاق‌های قرنطینه، آشپزخانه صنعتی، خشکشویی فول اتوماتیک، آموزش و خیاطی، پذیرایی، اتاق پزشک، روان شناس، مددکار و  غذاخوری طراحی شده است که در فاز اول ۲ سالن آن به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) یه بهره برداری رسید.

آسایشگاه خیرساز مهر مادر در گناوه افتتاح شد

وی اظهارداشت: در این روز تعدادی از توانخواهان معلول و سالمندان در آن مستقر شدند و مابقی سالن ها در آذرماه امسال تکمیل خواهد شد.

عابدی، انگیزه خود از این اقدام خداپسندانه را عمل به وصیت مادر و یاد و خاطره پدرش عنوان کرد و افزود: این آسایشگاه ویژه سالمندان و زنان بیمار ذهنی در استان بوشهر است که با نظارت سازمان بهزیستی اداره می‌شود.

وی گفت: هر سالن این آسایشگاه که طراحی آن از کهریزک گرفته شده به نام یک خیر نام‌گذاری شده است.

این خیر بیان کرد: در کنار این آسایشگاه ۱۵ سوئیت با تمام امکانات برای زوج های جوان که توان خرید خانه را ندارند، اختصاص یافته و به مدت ۲ سال از آن رایگان استفاده می‌برند.

عابدی یادآورشد: یک درمانگاه در قالب طرح فرشته و ساخت ۱۴ واحد یک خوابه برای زنان بی سرپرست با حقوق و بیمه به همراه کارگاه بزرگ اشتغال‌زایی برای این قشر در دست احداث است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا