بوشهری ها همچنان شاکی از نانوایی ها و تعمیرگاه ها
بوشهری ها همچنان شاکی از نانوایی ها و تعمیرگاه ها

ندای استان:او از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلف صنفی آن را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گزارش کنند.

به گزارش ندای استان،رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در ۶ ماه اول امسال، هزار و ۸۳۲ فقره شکایت درباره کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه دریافت و رسیدگی شد، که ۴۹۱ فقره به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی منجر شد.

او افزود: در هزار و ۱۹۵ مورد نیز واحد صنفی غیر متخلف تشخیص داده شد و ۱۴۶ فقره شکایت هم منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: ۸۰ درصد از شکایت‌های مردم، مربوط به بخش کالا و ۲۰ درصد مربوط به بخش خدمات است و بیشترین شکایت‌ها در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، تلفن همراه و سیمان، و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و تعمیر گوشی تلفن همراه بوده است.

جمالی، بیشترین تخلفات کشف شده را شامل گرانفروشی، تقلب، زیان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم‌فروشی، پنهان و خودداری کردن از عرضه کالا، انجام ندادن تعهدات نسبت به شاکی و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.

او از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلف صنفی آن را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گزارش کنند.