چرخند شاهین به بوشهر نمی‌رسد
چرخند شاهین به بوشهر نمی‌رسد

ندای استان:معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: چرخند حاره‌ای شاهین که جنوب کشور را در برگرفته است، به سمت بوشهر نمی‌آید.

به گزارش ندای استان،زهرا راستگو معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: چرخند شاهین که روز‌های اخیر در جنوب کشور رخ داده است به سمت دریای عمان در حال حرکت است و به بوشهر نخواهد آمد.

او افزود: تنها اثری که ممکن است چرخند شاهین برای استان بوشهر داشته باشد افزایش ابری است که دوشنبه در جنوب استان اتفاق می‌افتد.

معاون هواشناسی بوشهر با اشاره به وضع جوی و دریایی استان در این هفته عنوان کرد: از اواخر پنجشنبه وزش باد‌های شمالی در استان شدت می‌گیرد و این شرایط به صورت تناوبی تا شنبه ادامه خواهد داشت.

راستگو ادامه داد: در این شرایط احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد و دما نیز در گرم‌ترین ساعات افزایش خواهد یافت.

او گفت: در زمان حاضر خبری ازکاهش محسوس دما و بارش باران نیست و پیش‌بینی‌های فصلی نیز نشان می‌دهد که بارش‌های پاییز امسال کمتراز میانگین و دما به ویژه در آذربیشتر از شرایط عادی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی بوشهر افزود: بارش‌های پاییزی در این استان به طور معمول از نیمه آبان شروع می‌شود که طبق مدل‌های هواشناسی پیش‌بینی شده است بارندگی در این فصل ۳۵ تا ۴۵ درصد کمتر از میانگین باشد.

راستگو عنوان کرد: میانگین بارش پاییزی در استان بوشهر حدود ۱۰۰ میلیمتر است که با پیش‌بینی صورت گرفته این میزان به حدود ۵۵ تا ۶۵ میلیمتر خواهد رسید.

او در همین حال گفت: اواخر مهر و اوایل آبان پیش‌بینی دقیق‌تری درباره بارش‌ها می‌توان ارائه داد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان