شهرداری بوشهر دو هزار نیرو دارد
شهرداری بوشهر دو هزار نیرو دارد

ندای استان:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری ضروری است و این شورا این مهم را در اولویت قرار داده است.

به گزارش ندای استان، جعفر پورکبگانی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: همچنین برطرف کردن چالش‌های پیش روی توسعه شهر بوشهر و تقویت فرصت‌ها از اولویت‌های دیگر این شورا برای پیشرفت و آبادانی شهر بوشهر است.

وی ادامه داد: نبود درآمد و منابع اعتباری پایدار در شهرداری بوشهر یکی از مشکلات است که در این زمینه راهکارهای لازم در دست تدوین است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: سیستم آتش‌نشانی شهرداری بوشهر در شان و منزلت این بوشهر نیست و کمبود تجهیزات این عرصه، یکی از معضل‌ها محسوب می‌شود.

پورکبگانی با اشاره به وضعیت نیروهای شهرداری بوشهر تصریح کرد: شهرداری بوشهر دارای ۲ هزار نیرو است که افزایش شمار نیروها مشکلاتی برای این مجموعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ارزش اموال غیر منقول شهری بوشهر ۲ هزار میلیارد تومان است که این میزان ظرفیت خوبی برای توسعه شهر بوشهر است.

پورکبگانی اظهار کرد: وضعیت اموال منقول شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله ماشین‌آلات سنگین مانند لودر به نسبت شهرهای دیگر استان‌ها نامناسب است و باید ساماندهی مناسبی پیرامون آن صورت گیرد.

وی توجه به پروژه‌های نیمه تمام عمران شهری بوشهر را ضروری دانست و گفت: برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در میدان شهید مطهری بوشهر اقدام‌های مهم انجام و این پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شد که از پیمانکاران توانمند وزارت دفاع به شمار می رود که قول تکمیل آن را در سریع ترین زمان ممکن داده است.

پورکبگانی سرعت بخشی در اجرای جاده سرتل به محور نیروگاه را از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری بوشهر دانست و تصریح کرد: این پروژه سال‌ها است که راکد مانده که در این راستا ۱۳ میلیارد تومان اعتبار آن که در حال برگشت بود با همکاری استاندار  و معاون عمرانی وی تخصیص یافته و  پیمانکار نیز کار خود را آغاز کرده است.

وی یادآور شد: جاده دسترسی آرامستان جدید شهر بوشهر نیز هفته آینده آسفالت می‎‌شود و مشکل آب و برق آن نیز حل شده است.

پورکبگانی اظهار داشت:بررسی سایت جدید پسماند، جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و تکمیل پروژه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های جدید از دیگر طرح‌های مهم شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر است.

وی اظهار کرد: شورای شهر بوشهر امیدوار است در این چهار سال بتواند با اجرای طرح‌های موثر رضایت شهروندان بوشهری  را جلب کند.

  • منبع خبر : ایرنا