شورای شهر بوشهر برای تیم شاهین شهرداری چه تصمیمی دارد؟
شورای شهر بوشهر برای تیم شاهین شهرداری چه تصمیمی دارد؟

ندای استان:مجوز تیم‌داری شهرداری بوشهر در لیگ دسته یک فوتبال به پایان رسیده و در بودجه امسالش هم اعتباری برای تیم شاهین شهرداری دیده نشده، حالا شورا چه برنامه‌ای در این زمینه دارد؟

به گزارش ندای استان، ایمان زندی نیا سخنگوی‌ شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: دیروز نشستی با حضور رئیس، جمعی از اعضای شورا و آقای باباچاهی از پیشکسوتان و عضو هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بوشهر برگزار شد که آقای باباچاهی در این نشست بودجه مورد نیاز شاهین برای حضور در فصل آتی را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تیم در حد ماندگاری در لیگ دسته یک فوتبال کشور بسته شود.

او افزود: البته در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اعتباری برای تیم شاهین دیده نشده و مجوز تیم‌داری شهرداری نیز یکساله بوده که به پایان رسیده است.

سخنگوی‌ شورای شهر بوشهر ادامه داد: این موضوع در جلسه دیروز شورا به بحث گذاشته و مقرر شد نامه‌ای از سوی سرپرست شهرداری به  استاندار، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان فرستاده شود و با توجه به شرایط مالی شهرداری، طرح‌های عقب افتاده عمرانی و نبود مجوز تیم‌داری، راهکاری ارائه دهند. همچنین در نامه‌ای به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات درباره مجوز تیم‌داری استعلام صورت گیرد.

تیم فوتبال شاهین بوشهر درفصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ لیگ برتر فوتبال با مجوزی که وزارت کشور به شهرداری این شهر داد، زیر لوای شهرداری بوشهر قرار گرفت و با عنوان شاهین شهرداری بوشهر در این رقابت‌ها حضور یافت.

این مجوز یکساله بود و وزارت کشور هم در نامه خود تاکید کرده بود باید حداکثر تا پایان فصل زمینه واگذاری تیم به بخش خصوصی فراهم شود.

در پایان فصل شاهین به لیگ دسته یک فوتبال سقوط کرد و خبری از واگذاری هم نشد.

پس از آن مسئولان استان دوباره دست به کار شدند و توانستند مجوز تیم‌داری شهرداری بوشهر را در لیگ دسته یک از وزارت کشور بگیرند. این مجوز هم یکساله بود و حالا به پایان رسیده است.

شاهین شهرداری بوشهر که مدعی صعود به لیگ برتر بود در نهایت فصل گذشته لیگ دسته یک فوتبال کشور را با ۵۳ امتیاز و کسب رتبه پنجم  به پایان برد.