چشم انتظاری ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان بوشهر
چشم انتظاری ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان بوشهر

ندای استان:۱۲۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی استان بوشهر در انتظار مشارکت مردم متدین در ماه محرم از جمله هیئت‌های مذهبی برای آزادی و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

به گزارش ندای استان،سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تسلیت ایام ماه محرم، تاسوعا و عاشورا حسینی اظهار داشت: مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در عرصه کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی مشارکت وصف‌ناپذیر دارند که تعامل آنان درخور تحسین است.

معاون اداره کل زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه امسال مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی ۲ میلیارد تومان پرداخت کردند تصریح کرد: بیشترین کمک‌ها در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان بود که این کمک‌ها زمینه آزادی ۱۵۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی را فراهم کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر، نفقه ، مهریه، چک‌های غیر کلاهبرداری، حوادث کارگاهی و تصادفات را جرایم غیرعمد مالی دانست و بیان کرد: اکنون آمار زندانیان جرائم غیر عمد مالی در استان بوشهر ۱۲۰ نفر است که به سبب پرداخت نکردن بدهی در حبس هستند.

وی ماه محرم را فرصت مناسب برای بهره‌مندی از کمک‌های مردمی و جذب مشارکت‌ها برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دانست و بیان کرد: با جمع‌آوری کمک‌های مردم در ماه محرم و صفر زمینه آزادی تعدادی از مددجویان برای بازگشت به آغوش خانواده فراهم می‌شود.

معاون اداره کل زندان‌های استان بوشهر از اجرا پویش هر هیئت مذهبی، آزادی یک زندانی در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: ماه محرم امسال به سبب شرایط سخت کرونایی و ممنوع شدن توزیع نذر مواد غذایی و خوراکی پویش هر هیئت مذهبی، آزادی یک زندانی و نذر حسینی تدوین و اجرا شده است.

موسوی، با اشاره به اینکه ۱۲۰ زندانی مرد به سبب بدهکاری در زندان هستند تصریح کرد: این افراد به سبب پرداخت نکردن جرایم غیرعمد مالی در حبس هستند که جرایم آنان افزون بر ۶۰ میلیارد تومان است.

برخی از زندانیان با پرداخت بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان از زندان آزاد می‌شوند

وی با بیان اینکه برخی از زندانیان با پرداخت بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان از زندان آزاد می‌شوند گفت: یک سوم از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر با پرداخت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان می‌توانند آزاد شوند و به آغوش گرم خانواده بازگردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر، اساس حرکت امام حسین علیه‌السلام در نهضت عاشورا را آزادی و عدالت دانست و خاطر نشان کرد: همکاری مردم در ماه محرم در آزادی زندانیان می‌تواند در راستای نهضت عاشورا قرار بگیرد.