۱۲ مرداد؛ زمان آزاد سازی صید میگو در بوشهر
۱۲ مرداد؛ زمان آزاد سازی صید میگو در بوشهر

ندای استان: قایق‌های صیادی تا زمان اعلام ممنوعیت هر روز با دریافت مجوز ۲۴ ساعته می‌توانند به صید میگو در زیستگاه‌های تعیین شده در خلیج فارس بروند.

به گزارش ندای استان،سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با بررسی تاریخ‌های پیشنهادی پژوهشکده زمان آزادسازی صید میگو برای قایق‌ها ۱۲ مرداد و برای لنج‌های صیادی ۱۳ مرداد تعیین شد.

 صید میگو تنها برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی در مدت معینی که پژوهشکده میگو اعلام می‌کند آزاد است و پس از آن صید میگو  تخلف محسوب می‌شود.

قایق‌های صیادی تا زمان اعلام ممنوعیت هر روز با دریافت مجوز ۲۴ ساعته می‌توانند به صید میگو در زیستگاه‌های تعیین شده در خلیج فارس بروند.

بهزاد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نشست امروز طبق تاریخ‌های پیشنهادی پژوهشکده میگو کشور برای زمان آزاد سازی صید میگو، با تاریخ ۱۲ مرداد برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌های صیادی موافقت شد.

وی بیان کرد: گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور از نیمه تیرماه برای ارزیابی ذخایر این آبزی را در آب‌های این استان آغاز به کار کرده بود و در نتیجه گشت‌ها میزان ذخایر میگو در ۳۰ ایستگاه با اعماق مختلف بررسی شد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: تیم تحقیقاتی پژوهشکده میگو در نتیجه این گشت‌های تحقیقاتی وضعیت میگو در آب‌های خلیج فارس را به لحاظ کمیت و کیفیت مطلوب اعلام کرد.

حیدری با اشاره به اینکه عوامل زیادی در افزایش و کاهش ذخیره میگو موثر است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال صیادان بوشهری دست پر از دریا برگردند.

وی یادآور شد: حفظ و صیانت از ذخایر دریایی و منابع آبزی یک وظیفه ملی و همگانی است، همه باید دست به دست هم دهیم تا دریا به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کنیم و صید پایدار و مسئولانه را که یک شعار جهانی است تحقق دهیم.

به گزارش ایسنا، درحالی از سوی شیلات زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر اعلام شده که از ماه‌های گذشته این آبزی به وفور در بازار و دستفروشی‌ها عرضه می‌شد.

بدین ترتیب با آغاز فصل صید میگو شناورهای صیادی استان بوشهر به همراه بیش از ۸ هزار ملوان تلاش صیادی خود را برای صید میگو در  ۳۵ صیدگاه میگوی خلیج فارس شروع می‌کنند.

صید میگو سال گذشته از ۱۳مرداد برای قایق‌ها و ۱۵ مرداد برای لنج‌ها در آب‌های استان بوشهر آغاز شد و تا پایان روز ۲۷ شهریور با صید هزار و ۹۰۰ تن میگو به پایان رسیدادامه داشت.

میانگین قیمت میگو پارسال ۸۵ هزار تومان و در روزهای آخر صید به ۱۲۰ هزار تومان رسید.